čtvrtek 30. června 2011

Bačkorky pro studené nožky



Vlna je úžasný materiál. Má mnoho vlastností, pro které si ji lidé oblíbili. Pro mě tou nejpříjemnější je, že krásně hřeje a to dokonce i když je mokrá. Jsem člověk s věčně zmrzlýma rukama i nohama. Naše chalupa mě sice už za ta léta trochu otužila, když se ale do mě dá zima, trvá mi hodiny, než se zahřeju. Nejhorší jsou nohy. Studené nohy = probdělá noc. Řeším to různými termoponožkami a dlouho už uvažuji o něčem z pravé vlny. Teď se naskytla příležitost - filcované bačkorky by mohly být to pravé. No, bačkorky není zrovna trefný název. Na moji nohu čtyřicítku to budou spíš pořádné bačkory.

Základ - plsť jsem si vyrobila v kurzu, šití už jsem si nechala na doma a dobře jsem udělala. Chtěla jsem mít bačkory poctivě ušité a šití jedné mi zabralo celý den (chvíle mezi domácími pracemi).

I když jsem poctivě plstila několik hodin, až z toho mám odřené lokty, nedala jsem do toho zřejmě dostatečnou sílu. Ukázalo se to hned při stříhání dílů bačkory. Vrstvy vlny se na některých místech trochu oddělovaly. Rozhodla jsem se tedy předejít rozpadu a bačkorku nejprve proštepovat předním stehem, jako jsem to viděla u Mongolů na videu.

Na detailu je vidět, ja se mi vzor při mechanickém plstění trochu rozjel. Prosvítá jím podkladová vrstva. Rozhodla jsem se tyhle nedostatky vyřešit doplstěním jehlou.

Mám ráda oblé tvary a spirály, tak je strkám všude, kde můžu. I tady se mi líbily. Nabídly mi možnost pokračovat směrem do stran a do ztracena.
Nejsou to zrovna bačkory vhodné pro plochou nožku. Já je míním nosit také jen večer před spaním. Podrážka je totiž tvořena jen vrstvou kůže, která slouží jako prevence uklouznutí. Zároveň mi také pomohla skrýt okraj sešití.

Horní okraj bačkory jsem opět proštepovala a ukončila kroužkovacím stehem. Přidala jsem pod něj trochu žluté vlny.  První bačkora je na světě.

3 komentáře:

  1. super, moc se mi bačkorky zamlouvají, moje dcera touží po měkkých bačkůrkách pletených, ale tohle filcování, sice dřina, ale krásná práce. tak bych se do bačkorek ráda pustila. Jen doufám, že mi zatím holka nevyroste, než je vytvořím :))
    Jinak stránky jsou krásné, fandím a obdivuji um.
    Veronika TT

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je Vladěnko fantazie!!!Vlnovky, spirály - prostě organické tvary - ty miluju!!! Epesní bačkorka - už má ségru?

    OdpovědětVymazat
  3. No tak já nedýchám,..hledám puls,teď tu tak pokokuji:-)a co mé oko nevidí...
    Ty jsou snové♥..láska na první pohled!
    ♥♥♥
    Žaneta

    OdpovědětVymazat