čtvrtek 30. června 2011

Barvení cibulí

barvení cibulí

Často hledám zkušenosti s ručním zpracováním vlny na zahraničních blogech. Narazila jsem na jeden německý, bezkonkurenční v tom, jaký mistr v kouzlení s přírodními barvivy je jeho autorka. Nejdřív jsem jen nevěřícně procházela články a divila se, čím vším se dá barvit (samozřejmě když se to umí). A čím dál víc ve mně vzrůstala chuť vyzkoušet si to také. Úplně první pokusy byly celkem fiasko. Dubová kůra nebo květy smetánky mi vlnu neobarvily, neměla jsem žádné mořidlo, které je k barvení třeba. Vyšly mi jen světloučké odstíny.
Na Velikonoce hospodyňky sbírají slupky z cibule na barvení vajíček. Mně je sbíralo několik dobrých duší z celého okolí. Sešel se mi docela pěkný pytel. A tak se místo vajíček barvila vlna.

A tentokrát se to povedlo. Cibule barví pěknou zlatavou barvou. Kromě rouna jsem do barvící lázně vložila i spředenou vlnu a přadýnko lněné nitě. I když v ní pobývaly současně a stejnou dobu, výsledek byl různý. Zajímavé.
barvící lázeň - cibule
obarvení různých materiálů

obarvené rouno-cibule

1 komentář:

  1. A czy potem wełna nie pachnie cebulą?

    Kolor ma śliczny!

    OdpovědětVymazat