čtvrtek 30. června 2011

Na vycházku s Krokem

škádlení

Máme štěně plné energie. Rozhodně mu nestačí celodenní zběsilé lítání po rozlehlé zahradě, náruživé vyhrabávání myšiček a krtků, prohánění našich ubohých koček, přenášení různě těžkých předmětů sem tam kolem domu botami počínaje, košťaty a květináči konče. Snažíme se odvést jeho pozornost od těhle neplech různými hrami. Nošení míčku ho ale dlouho nebaví, je to nuda, pořád dokola: míček - ke mně - pusť. Ani kousnout mě nenechají, myslí si uraženě a začne hledat nohavice. Po včerejšku mám dojem, že ani fotbal není to pravé. Kroka sice náramně baví, když se snažím dostat míč zpod jeho těla, ale v okamžiku, kdy moje bosá noha narazila na jeho špičáky, jsem si řekla, že fotbal není pro mě.
Pak už jsou tu jen vycházky. Ty má Krok rád! Těch vůní! A ta volnost! A může do bláta a do vody a do křoví a do trávy a skok na něčí čisté kalhoty a tak dokola. Má rád naši obvyklou trasu k rybníku, tam se vyráchá a pak se může vyrazit, kam si přejeme.
Purkráb

Cestou k rybníku se Krok učí chodit na vodítku. Má teď nové a to ho dráždí a provokuje k siláckému přetahování. A dobře, že ho měl i teď. Potkali jsme hada. Nebáli jsme se, že had ublíží Krokovi, ale naopak. Přes silnici se plazila prťavá tkanička se žlutými půlměsíčky.
užovka

Trochu jsem ji na tom přechodu popohnala, přece jen je provoz i tady tak o 200 procent vyšší než býval. Aby z tkaničky, která má hlavičku menší než kamínek v asfaltu, nebyla placička.

užovka

Napadlo mě, čím se asi tenhle nedávno vylíhnutý drobeček živí. Žába by spíš spolkla ji. Možná nějakou pidi rybičku, ale nejspíš si bude vyhledávat hmyzí proteiny. Hlavně komáry bys mohla chytat, těch tu máme dost. Tak si běž, vlastně lez.

užovka

Je doba žlutých kosatců, které lemují břehy místních rybníků. Je vidět, že je tu víc čisto, protože na některých místech jsou porosty kosatců rozlehlé. I tak jsou chráněné a nosit domů je nemá smysl. Rostou jen ve vodě pěkně v teplém bahýnku.

kosatec

Kvůli téhle nádheře se štěně nedobrovolně vykoupalo celé. Příště si dá alespoň pozor na ty zvláštní díry v břehu, ve kterých se něco třpytí. Za chvíli už ale na nepříjemnou koupel a strach zapomněl. Vždyť je tu kolem tolik klacíků k nošení a nikdo ho za to nehubuje.

přenášení klacíků

O kus dál se dostáváme do jiného světa - vlhké podloží, sem tam se to pod vámi houpe, ale tenhle pohled stojí za to.

trávy

I Krokovi se tu líbí. Doma obereme pár klíšťat, ale budeme spokojeni s príma vycházkou.

v trávě

Jestli si někdo myslí, že tahle dlouhá vycházka Kroka unavila - stačila čtvrthodinka spánku a...

Žádné komentáře:

Okomentovat