čtvrtek 30. června 2011

Pucíkaté kapučíno

 
... tak jsme doma společně nazvali přízi, která vznikla experimentováním s vlnou. Nové česací kartáče mi umožnily načesat vlnu do hebounkých ruliček, které moje dcera nazývá larvy. Z nich potom vytahuji větší záběr vlny a v posledním okamžiku před úplným vytažením z česance ho pustím. Vlna se okamžitě zkroutí a na přízi vznikají střídavě místa tenká a silná. Takto vypadá základní nit.


Na ruličky česanců jsem využila zbytky obarvené vlny. Konečně se mi ji podařilo obarvit i v dubové kůře. Přestala jsem se bát horké vody a spolu s octem barva konečně chytla. Má sice odstín, který není zrovna lahodný, ale smísením s bílou a růžovou vlnou vytvořil kokteil kapučína se smetanou a skořicí.


Druhé klubíčko už čeká na seskání. I tady bylo zajímavé pozorovat další vzniklý efekt. Někde náhoda svedla dohromady dva pucíky a tenká místa se zkroutila spolu. Jinde se tenký kus zkroutil s pucíkem. Seskaná dvojnitka má tak několik efektů.


Příze rychle přibývá, je hezky nadýchaná a měkká. Jenom zatím nevím, co z ní vytvořit, aby efekt nazanikl. Jestli z ní budu plést, tkát nebo paličkovat, to se ještě uvidí.

Pozn. - nakonec jí byla většina využita na rámy chlupatých obrázků :-D.

Žádné komentáře:

Okomentovat