neděle 24. července 2011

Borůvková podruhé



Zavřené ve sklenicích a vystavené teplu a sluníčku ve skleníku, pokud v těchto propršených dnech lze vůbec o slunci mluvit, uzrály tři další odstíny ovocných barev. V první sklenici se barvila vlna která se předtím koupala v horké borůvkové lázni spolu s kamencem. Část jsem jí odebrala a spředený výsledek můžete vidět ZDE. Do druhé části jsem přimíchala sodu a tuhle temnou masu uzavřela do sklenice. Slibovala jsem si od toho intenzivnější barvu. Sklenice nepojmula všechnu tekutinu, bylo mi jí líto vylít a tak jsem založila i druhou, do které jsem namočila suchou nemořenou vlnu. Ve třetí sklenici se už nějaký čas barvila vlna v rybízové šťávě.
dva odstíny borůvkové barvy
 Rybíz mě nijak nenadchl. S červenými odstíny si opravdu poradit neumím. Borůvkové barvičky naopak vyšly skvěle. První temně modrá a druhá světle modrá se spolu pěkně doplňovaly. Všechny tři barvy pospolu se mi zalíbily.
Zkusila jsem z nich vytvořit vícebarevnou přízi. Předem vyčesané barvy jsem potom po chomáčcích mísila přečesáním na kartáči.

míchání barev na kartáči

barevné česance a spředená jednonitka
Výsledná příze je dvojnitka. Myslela jsem, že se bude doplňovat s první jednobarevnou borůvkovou přízí, ale soda způsobila úplně odlišnou modrou a ty dvě se k sobě prostě nehodí.

Na závěr - s vlnou se samozřejmě také barvil len. I s ním jsem docela spokojená.



Začíná se mi rozšiřovat paleta růžových a fialových barev.



Žádné komentáře:

Okomentovat