pondělí 18. července 2011

Šála

budoucí šála

Buď je to jenom můj pocit, že držím v ruce něco, co má kvality, nebo je stoprocentní ovčí vlna skutečně materiál, ze kterého se dobře plete. Především pletenina rychle přibývá, protože úplně tenoučkou nit jsem se ještě příst nenaučila. A potom příze je pěkně pružná.
Pustila jsem se včera do pletení šály z připravených "březových klubíček". Nerada pletu podle popisů a na šále není co zkazit, takže je to čistá improvizace stylem babička pletla a párala. Určitou představu jsem v hlavě měla, ale po upletení 30 cm mi šála přišla fádní a moc pruhovaná. Takže se páralo, udělala se malá změna v počtu řad, přidal drobný vzoreček, který by měl také trochu připomínat břízu, a večer u televize už měla šála více než půl metru. V hlavě se mi přitom líhly myšlenky na její další ozvláštnění i na to, jak budou vypadat rukavice. Ale to si tam zatím nechám uložené. Určitě to ještě několikrát změním.

Druhy příze, ze kterých se šála tvoří

3 komentáře:

  1. Vlaďko, šála bude krásná! Nějak mám dneska takový neletní pocit. Úplně jsem se musela štípnout. Byla jsem na blogu u Ell a tam "sněhová peřina a ohřívání se u krbu". Pak přijdu sem a tady se plete šála ;-). Jen mi to připomnělo, jak moc čas letí, léto se za chvíli přehoupne do své druhé půlky a pak už zas budeme sbírat barevné listí...
    Krásné letní dny přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. Vivi, díky za návštěvu i komentář. A k té zimě - u Elly to opravdu nebylo šálení a u mě to je nedočkavost vyzkoušet si plést z nové vlny. Z ovčí vlny letní halenku neupleteš a s mým pletařským tempem stejně budu mít co do zimy dělat, abych stihla všechno, co mám v plánu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné barvičky. I já moc ráda pletu, jen poslední roky není čas... Ale jednou... :-P

    OdpovědětVymazat