úterý 23. srpna 2011

Plstěné podložky pod hrneček

filcované podložky; needle felting - cup pad

K první podložce přibyly další dvě. Trochu jsem ustoupila ze své zásady, že budu používat pouze vlnu obarvenou přírodními barvivy. První podložka mi přišla trochu smutná a fuchsie jsou květiny veselé, jsou to parádnice s hýřivými barvami. Však také, když se řekne fuchsiová barva, mám hned představu. A tak jsem sáhla do svých starých zásob barevné vlny z kurzů a alespoň pro květy jsem vytáhla červenou a sytě růžovou. Ostatní barvičky jsou pouze přírodní barviva.



17 komentářů:

  1. Vlaďko, ty podložky jsou super!!
    Mě by akorát bylo líto je třeba pobryndat kafem u mě by měly čestné místo jako obrázky :o))

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem jich pár pobryndala a není to zas taková pohroma :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Podložky jsou parádní.
    Také s přibývajícím věkem měním pohled na dárky pro přátele. Z oprašovacích jsem přešla na kategorii "vypijeme" a posunula se do kategorie "sežereme". Dělám sýry :-)
    OW

    OdpovědětVymazat
  4. To by se mi taky líbilo. Mamka to jako bývala mlékárnice umí, já ne. Ale není nic lepšího nad domácí sýr.

    OdpovědětVymazat
  5. No,ty se ti povedly, velmi originální!!

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý večer,
    náhodou jsem narazila na tento blog, postupně pročítám a musím říct, že je moc příjemný, nejvíc mě zaujala práce s vlnou, plstění.
    Plstěné podložky jsou super, krásné.

    Ilona

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuju za milou návštěvu i komentík :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Vlaďko, Vaše stránky jsou mi velikou inspirací a mooooc za ně děkuji, ale to asi nejsem jediná. Díky Vám. Mám prosbu, ráda bych zkusila plstit na bavlně, ale nemohu nikde nic najít. Jde to vůbec? Díky za Vaši ochotu a čas. Přeji krásný podzim a již tu vlastně máme předvánoční čas. Vše dobré. Alena, email: albeacz@volny.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Vlaďko, mám k Vám prosbu. Koupila jsem autralské merino 18 mic a spřádám jej na kolovrátku, ale nevím, zda jej musím fixovat v horké vodě aby spředení zůstalo nebo nemusí, nikde se to nemohu dočíst. Díky moc za pomoc a ochotu. Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alo,
      já poslední dobou fixuji všechny příze, i to nejjemnější merino. Jde o to, že se příze dává do horké vody, vlákna se otevřou, příze dostane objem, rozvolní se a zafixuje se ve tvaru, ve kterém se nachází. Takže když ji máte mírně přetočenou, tímto se srovná. Pletenina pak vypadá líp. Když mám přízi upředenou ze znečištěné vlny, přidávám do lázně i jar nebo prostředek na praní vlny. Důležité! je v této fázi přadýnko nevystavovat tření, jinak zaplstí. Pouze lehce přadýnko ponořím a nechám ho ve vodě, dokud nezchladne a není vlažná. Pak v případě, že je čisté, ho vyndám a vysuším v ručníku, nebo špinavé ještě lehce pomačkám, aby se špína uvolnila, a vymáchám ve vodě stejné teploty jako ta, ze které jsem ho právě vytáhla. Ještě se mi nestalo, že by to přízi ublížilo. Naopak mám za to, že takto jsou příze lepší.

      Vymazat
    2. Milá Vlaďko, Vy jste poklad a jsem mooooc ráda, že mohu na Vaše stránky vstupovat a pořád z nich čerpat. Zítra jdu do pokusu. Mějte se moooc hezky, přeji pohodový celý rok ve zdraví, štěstí, pohodě a dobré náladě. Ala

      Vymazat
  10. Vlaďko, sedím u Vašeho blogu celý večer a teď nemůžu najít co jsem četla, kolik jsem toho přečetla. Píšete o panu Podlahovi a Marience, ani jednoho se mi nepodařilo najít. Můžete mě prosím navigovat? Díky za pomoc. Ala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už si taky nepamatuju, kde jsem se zmiňovala o panu Podlahovi, určitě to bylo v souvislosti s kolovraty. Je ze Soběslavi a dělá soustružené věci. Má své stránky, google je najde. Marienky muž vyrábí slušné hřebeny na česání vlny, stačí rozkliknout štítek česání na hřebenech a bude tam na ni jistě odkaz na fler.

      Vymazat
    2. Já mám doma starý kolovrátek po tetě, cca 150 let starý a teprve nedávno jsem zjistila že je na len, ale jde na něj příst, jen mě z toho bolí dost v zádech tak zvažuji elektrický .Zatím jsem kupovala česance, ale kamarádka mi dala v létě vlnu z jejich ovečky, vyprala atd. co bylo potřeba ale nemám ani česačku ani hřebeny a rozvolňovala jsem vlnu rukama a to byla děsná dřina a ještě česance nebyly česance, ale vata, která byla kratičká a špatně se s tím pracovalo. Taky jsem zvažovala česací desku od paní Linhartové na ruličky, jakou máte (nebo můžu máš?) zkušenost? viděla jsem ty krásné bílé, ale nevím jak jsi je udělala? taky na té česací desce? Vlna mi úplně učarovala a mám stejný problém jako Ty, ještě trošku upříst a pak mě bolí ruce tak že nemůžu ani usnout. Ala

      Vymazat
    3. Milá Alo, souhlasím s tykáním, tak nějak to k blogování patří.
      Moje začátky byly navlas stejný. První česanec učesaný psím hřebenem, vřetánko z jehlice a víčka od sklenice :oDDD a veliká touha mít lepší nářadíčko. První kolovrat mám z aura (na len) a nedám na něj dopustit. Jen jsem si na něm zhoršovala křečáky. A tak jsem si pořídila kolovrat Kromski, který má dvě šlapky, takže jsou nohy zatěžované stejnoměrně a mnohem líp se šlape, není to prostě taková dřina. Jsou i kolovraty s kuličkovým ložiskem a ty musí jít úplně samy. K vřetánku se vracím pořád, mám už jich asi 8 a ještě mám zálusk na další, ona každá nitka chce své. A stejné je to s česáním. nemůžu říct, která z pomůcek je lepší, používám všechny, podle účelu a podle vlny. O elektřině jsem uvažovala jen v souvislosti s česačkou, to je fakt dřina a zdlouhavá práce. Ale je to nad moje finanční možnosti. Už jsem do téhle "zábavy" nastrkala hodně moc peněz. Ne že by mi to bylo líto, ale už musím trochu přibrzdit. Aby se ze zábavného koníčku nestala dřina a závaží. Už teď mám nastřádáno, že jsem jak v té pohádce Rumplcimpl, komora je plná vlny.
      K tomu česání - mám hřebeny od Marienky, švihací kartáček a kartáče z Dalinu a bubnovou česačku taktéž z dalinu. Používám všechno. Záleží na typu vlny, délce a jejím znečištění. Každá ta pomůcka je dobrá na něco a na jiné zas ne. Je to složité vysvětlit krátce, musíš se probrat články pod štítkem o česání vlny. Česance se taky připravují podle toho, k čemu bude příze sloužit, jestli má být spíš pevná nebo naopak měkoučká, pokaždé je pak vlna jinak učesaná. Myslím, že teď ti to bude asi jedno, mně taky bylo. Ale časem se k tomu dopracuje každá přadlenka, až zjistí, že se jí ponožky trhají, nebo svetr je jak prkno, začne přemýšlet, jestli to nejde jinak. Je to pomalý proces, ale to je na tom to pěkné. Tak hodně trpělivosti!

      Vymazat
    4. Díky, díky, díky, jsi poklad. Jsem mooooc ráda, že Ti můžu napsat a nejsem v tom tak sama. Doma mi sice fandí, ale nerozumí. Můžu se zeptat odkud jsi? Ala

      Vymazat
    5. Kousek od Třeboně.
      Tohle dobře znám. Před několika lety jsem taky chytala po internetu všechno možné. Znovu a znovu se chválím za to, že jsem se na stará kolena pustila do angličtiny, protože bez ní bych nevěděla většinu toho, co vím. Svět je v těhle technikách o kus dál. Nebo je nezapomněli. Pravda je, že se to tu už taky hodně lepší, ale jsou to taková centra daleko ode mě nebo se o nich nedozvím.

      Vymazat