neděle 4. září 2011

Pletený šátek s krajkovým lemem


Zaregistrovala jsem se na Raverly. Růžová přihlašovací stránka s hlavami zvířátek vykukujících z hromady vlny moc neukazovala, o čem tyhle stránky konkrétně budou. Když ale touhle růžovou vstupní branou projdete, otevře se vám obrovský svět - svět pletařek, žen, které milují háčkování, svět přadlenek, které pro pletařky točí překrásné příze, svět návrhářek, které umí vymýšlet krásné vzory i modely. Naleznete tu všechno možné, od pletených či háčkovaných maličkostí pro radost po náročné pletené modely. Návody na některé si můžete stáhnout zdarma, jiné jsou za poplatek.
Hodně jsou tu k vidění velké krajkové šátky. Nejdřív jsem jen obdivovala krásu šátků a vytrvalost jejich autorek. Pak jsem ale narazila na několik návodů, co mě dostaly. Navíc se mi podařilo upříst docela tenkou dvojnitku přírodní bílé a ta na mě z košíku přímo dorážela - JÁ SE NA TO HODÍM!



A tak jsem to zkusila. Počáteční problémy s anglickým pletařským názvoslovím mi pomohl vyřešit internet, ten zná všechno. A jakmile se prokoušete začátkem, už to jde hladce. Od čtvrtiny šátku už pletu zpaměti. Perfektní univerzální vzor, který lze upravovat co do velikosti podle svých představ. Návrh patří návrhářce jménem Tetiana Otruta a její krásné šátky a další výrobky můžete obdivovat i na jejím blogu.

1 komentář: