úterý 27. září 2011

Pletený šátek


Mám jednu z vlastností (od dětství), kterou se nemůžu zrovna chlubit. (přesto to teď dělám ;-( ).Z velké nedočkavosti a s vidinou nového a neokoukaného rozdělávám nové a nové práce, ale do jejich dokončení se pak musím nutit. Zvlášť u pletení toho mám rozděláno! Takže TADÁ!


Mám radost, že jsem přece jen něco dokončila. Šátek vlastnoručně upletený z vlastnoručně upředené příze, výsledek mě těší. Vlna sice není z našich valašek, když si ale vzpomenu, jaká to byla šílená špinavá hromada... Chtěla jsem tenhle dar vyhodit. Největší práci dalo dostat z rouna všechnu tu rostlinnou drť. Asi jako Popelka, co vybírala čočku a mák z popela - tak jsem si připadala. Šátek ale nádherně hřeje a nekouše! Přímo si žádá, abych k němu ještě dodělala rukavice.



Šátek jsem pletla podle vzoru, navrženém Tetianou Otruta. Našla jsem ho na Raverly.

11 komentářů:

  1. Vladko ten je opravdu krasnej , je videt ze prize je tenka .Ten te bude v zime pekne hrat a ted se pust do tech rukavicek.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko, ten je přímo nádherný, takový jemňoučký. To budeš velká parádnice a ještě se ohřeješ. Vlaďko, jak jsi u mě psala o té zavřené sklárně, nebylo to v Lenoře?

    OdpovědětVymazat
  3. Ivo, já jsem od Chlumu u Třeboně. Tady se sklárna zavřela mezi prvními. Výroba se přesunula do Boru a hodně sklářů odešlo za prací tam a i do Lenory, která taky nevydržela. Mladí kluci šli dokonce až do ciziny, myslím do Finska, a tam se velice dobře uchytili. Přece jen byli vyučení a šikovní. Můj strýc, švagr, teta a daší známí - všichni šli do předčasného důchodu a bolelo je z toho srdíčko, těžce to nesli. Dnešní svět moc nechápu. Krásnou a kvalitní ruční práci nahrazují nepěkné a málo trvanlivě věci - vlastně odpad.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlaďko, ten tedy je nádherný. Taky toho mám spoustu rozdělaného a přibývají další kousky, ale zase na druhou stranu tu a tam něco i dodělám :oD
    Na svetr, který mám rozdělaný tři roky si brousím zuby letošní zimu ;o)

    OdpovědětVymazat
  5. Hi Vlaďka,
    your shawl is so beautiful! It looks so tender in white.
    Thank you for choosing my pattern.
    Enjoy your day :)

    Tetiana

    OdpovědětVymazat
  6. Tuhle hloupou vlastnost mám taky, už jsem o tom na stránkách psala.Jsem ráda, že nejsem sama.O to větší je možná radost, když člověk něco po nějaké době dodělá.
    Na tu hromadu si vzpomínám, jak jsi z ní byla špatná. Nevěřila bych, že z ní jednou bude takhle krásný šátek.Jsi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že nás tady bude s touhle nezáviděníhodnou vlastností hodně. Já se přidávám do spolku. Ale už se učím být trpělivější a vydržet u jedné věci dlouho. Můj blog je toho důkazem, už ho mám půl roku a stále mě moc baví ;-)
    Šátek je okozlující.
    Krásný den přeje Vivi

    OdpovědětVymazat
  8. Hlásím se do klubu "spousta rozdělaného, málo dokončeného". Dokončovačky si beru tam, odkud od nich nemohou utéci k čemukoli jinému. Pak taky mám občas sebemrskačský stav, ponejvíce mne přepadá, když jsem na pár dní sama doma,to vysypu na podlahu obsah krabic a šuplat a vůbec vyhážu vše nedodělané a taky na zašití ze všech skrýší.... a jsem nalezena sice v kopici pozašívaného a opraveného a taky něco je dovyšito a doušito a dopleteno a klubíčka jsou také rozmotána a cancourky bavlnek jsou u stejně barevných přadýnek a i svetry na přepletení jsou rozpárané, ale hodně, opravdu hodně, toho ještě čeká na finální tečku, ale já uprostřed tý spouště sedím na koberci a nevotravuj, nemluv na mne, jak vono se to jenom, aha takhle..... a mám před sebou další rozdělané dílo, které v okamžiku, kdy ho budu muset odložit, protože večeře, pes, kozy, cokoli, s přiřadí k těm ostatním a trpělivě čeká na sebemrskačskou sebezpytnou chvíli....
    Šátek je to parádní. Gratuluji k jeho dokončení.

    OdpovědětVymazat
  9. Předpokládám, že máš taky nakřečkováno všeho možného, co se ještě určitě bude hodit. Když to pěkně úhledně složím do šuplíků, nevím jak, ale po půl roce už jsou zase klubka zamotaná do sebe, nemůžu najít háčky ani jehlice, prostě bordel, jinak se to nedá nazvat. Ale vyhodit to? NIKDY!!!
    Díky za návštěvu i komentík :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Jo, mám nasysleno. Něco svého, něco dědictví po babičce, něco z pozůstalostí věnovaných sousedkami, něco dovláčí robátko... Křečkuju čistou bavlnu a len - vize látkových koberečků, tkát umím, malý stav mám slíbený, pak taky patchworkové deky - něco v hlavě, něco rozešito, něco hotového už rozdáno, před chvílí jsem našla polštáře k dece, co už není, chybí jim dodělat zapínání :-), ale zbytky látek ještě mám, tak třeba ještě jednou nějakou podobnou....
    A taky jsem objevila zapomenutou krabici ještě předválečných (a to nekecám) kožešnických nití, jsou všechny hodně tmavé, taková ta "černá" stokrát jinak a přemýšlím co s nimi. Paličkovaná vsadka? Do čeho? A něco z pásků a nebo mocpárová půdice?
    Naštěstí mám už jasno, co s ombé enderáckejma bavlnkama po babičce. Hodně vyšívala a teta jí zásobovala velkobaleními z nákupních zájezdů do Drážďan a pak jezdila někam do Maďarska. Babička upřednostňovala (stejně jak já) ve výšivce nitě neměnící v návleku barvu, tak ta kdysi moderní vzácnost zvostala na ocet a nebo na pak :-) Něco půjde do paličkovaných okolků k prostírání na běžné používání a něco zlikviduji do karetkových tkanic, ale co s karetkovými tkanicemi (domácí novinka), to zatím nevím :-P , ono se něco najde.V sebemrskčské chvíli :-)
    Vyhodit cokoli? NIKDY!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Hmm, ten stávek teda závidím, hodil by se. Čím to ale, že všechno, co by se hodilo, je tak drahý? Dřív tyhle vymoženosti bývaly v nejchudších chaloupkách a dneska? Nemůžu našetřit ani na česačku. Ach jó!

    OdpovědětVymazat