sobota 1. října 2011

Jeřabiny


Tomuhle experimentu jsem od začátku moc nevěřila. Přečetla jsem si, že jeřáb barví červeně. Když rozmáčknete kuličku rybízu, borůvky, bezinky nebo brusinky, obarví vám prsty. Když rozmáčknete kuličku červeného jeřábu, vytéká jen bezbarvá šťáva. Červená je jen slupka. Vzhledem k tomu, že mám jeřáb v zahradě a v okolí je ho také hojně, bylo snadné získat hrnec plodů. Když se barva nezdaří, vyleju to na kompost. Vývar z  plodů měl oranžovou barvu, která s kamencem ještě trochu potemněla. Obarvený len i vlna ale měly do červené dost daleko. Barvu bych nazvala bledá růžovočervená, to ji asi nejlépe vystihuje.

A jen malá poznámka na závěr - všechny barvičky, které ještě ukážu, už  jsou vytvořené v létě. Jen jsem toho měla takovou hromadu, že jsem je nestíhala česat ani příst. Jeřabinkami si tedy už teď neobarvíte, v přírodě je po nich. Tak až napřesrok. K téhle barvě se určitě vrátím, protože je zajímavá.




2 komentáře:

  1. Chápu, že jsi to musela vyzkoušet.Za chvíli budeš vařit i dřevo ne? Pěkná barvička.

    OdpovědětVymazat
  2. Abych tě nepřekvapila, ono totiž barví i dřevo. Jen se mi nechtějí kácet stromy :-D

    OdpovědětVymazat