neděle 16. října 2011

Za valaškami do Novohradských hor

Žárský rybník

Probudili jsme se do druhého mrazivého rána. Včera -7° C, dnes -5. Ale obloha slibovala jasno a že výlet  bude slunečný. Po ránu byl výhled z auta spíš mlhavý, přesto jsem neodolala a zkusila fotit panoramata za jízdy přes sklo. Něco se i povedlo.


Tohle je Žárský rybník, napůl vypuštěný, asi po výlovu ryb (nebo před). Byl na něj ze všech stran krásný pohled.


Obec Svébohy má takovouhle pěknou kapličku.


Blížíme se k Horní Stropnici, za kterou se v ranním oparu rýsují mlhavé vrcholky hor.


Stropnický kostelík s upraveným okolním prostranstvím.


A tady už jsme na farmě u Vejčíků. Nikdy se nemůžu vynadívat, jaký mají nádherný výhled na Kraví horu a klášter v Dobré Vodě.

Kraví hora



klášter Dobrá Voda
Kdybyste se zatoulali do těchto míst, pak na Kraví horu vede krásná stezka mezi žulovými balvany, porostlými mechem a nahoře čeká rozhledna. Je z ní krásný výhled do všech stran - do Rakouska, na šumavské vrcholky i směrem k nám. Jen nesmíte trpět závratí. Vyšplhala jsem tam, ale držela jsem se křečovitě zábradlí, nohy dřevěné, brnění v kyčlích s každým závanem větru, který houpal nejen špičkami okolních stromů, ale i rozhlednou samotnou.
A proč jsme se vůbec do Novohradských hor vypravili? No přece pro další ovečky. Ale to zase příště, zatím jen jeden pohled do ovčárny.

5 komentářů:

  1. Vlaďko, to jsou krásné fotky, příroda už je nádherně vybarvená i u nás byla mrazivá rána včera -5 dneska to bylo trochu lepší :)
    Přeju ti pěkný týden :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky... Ráda jsem našla tenhle milý blog, přeju hezké dny.
    Mariana

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, krásný výlet za ovečkami :-). K tomu japonskému indigu, já semínka u nás sháněla a bohužel nesehnala, mám je z anglie, pokud se mi podaří dopěstovat, tak dám k dispozici ;-))) Barvení s ním mi přišlo spíš jako zázrak než jako cokoliv jiného, jsem pořád úplně fascinovaná :-))) Kdybys chtěla víc fotek z postupu tak jsou na mém flickru http://www.flickr.com/photos/helenabrtnicka/sets/72157627908465922/ ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Projizdeli jste peknou krajinou ,ted jsem zvedava jak jste poridili u pana farmare. Bylo dobre ze jste si pritom udelali i vylet na rozhledu.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, doufám že ještě hezky bude.

    Mariano, díky za návštěvu i komentík a jsem ráda, že se ti tu líbí.

    Helenko, moc děkuju za inspiraci. Už jsem tohle barvení viděla na různých zahraničních stránkách, jen jsem nevěděla , o jakou rostlinku jde a že může růst i u nás. V každém případě bych byla za semínka moc ráda.

    Elli, znám tenhle kout Čech jako své boty. Mám ho prošláplý pěšky, projetý v létě na kole i v zimě na běžkách, ale pořád je tu na co se koukát, co objevovat. Vydalo by to na spoustu reportáží :-D

    OdpovědětVymazat