pondělí 14. listopadu 2011

Tkané, pletené nebo háčkované?


Snažím se neustále vymyslet uplatnění pro vlnu z valašek. Hedám možnosti úpravy, aby byla alespoň trochu příjemnější pro užívání. Nedávmo jsem vylovila něco, co bylo hluboko schované v mojí paměti - techniku, co jsem kdysi ovládala a zapomněla na ni. Jako správný křeček schovávám poklady v podobě starých časopisů. Tak i řadu čísel z atelieru Květen, z nichž jedno bylo celé věnované této technice. Vyzkoušela jsem a funguje to. Z přírodní valašky vypadají zkušební čtverce krásně a pevně. Klidně by mohly být spojeny do koberečku nebo posloužit jako přehoz, který snese každodenní zátěž.
Je to utkané, upletené, uháčkované nebo uděláno jinou technikou?



Kdo hádal háčkování, trefil do černého. Tuniské háčkování nabízí různé možnosti využití a na dvou už se pracuje. Tohle mohou být vzorky stejně tak, jako budoucí výrobky.


vlna valaška  barvená třezalkou (hnědá a zelená) a třešní (růžovofialová)


Pro srovnání tu mám ještě jeden pokus, tentokrát utkaný na kartonu.

10 komentářů:

  1. Oh! Lovely! Especially the last one!

    Very nice textures! Who knew it would be crochet?!

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko,
    to jsou úžasná díla! A ty barvy!
    Návody na tuniské háčkování mám taky, jen jsem to ještě nezkoušela. Dávám do plánu :).
    Krásný den! M

    OdpovědětVymazat
  3. Tak mi to asi Mariana prozradila,že? Já bych to stejně nevěděla.V těchto oblastech tápu.Ale vypadá to moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  4. Aha, tak už vidím, že jsi to prozradila i ty.Taky jsem zapomněla otevřít celý článek.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuniské háčkování jsem poznala už z prvního obrázku před rozkliknutím celého článku :-) Jako puber´tačka jsem si touto technikou dělala tehdy módní žebradla :-D
    Ale tkaní na kartonu mne zaujalo víc. Už pro tu možnost zpracovat "různě tlustou a chlupatou" přízi.
    Ovšem, barvičky, barvičky se ti povedly parádní. Tiše závidím.

    OdpovědětVymazat
  6. Nám dobře známá paní Prošková vydala perfektní knížku o jednoduchém tkaní - Tkaní na rámu. Hned jsem po ní skočila. Je tam popsané nejen tkaní na rámu, ale i další možné způsoby jednoduchého tkaní. Na kartonu to jde snadno, zvládly to i děti a užívaly si to. Žebradlo mám v plánu teď. Měla jsem se ale narodit chobotnicí s mnoha chapadly, abych stíhala všechno, co si umanu.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, znám.
    Už pár let přemýšlím, jak se naklonovat. Maximálně využívám všechna domácí usnadňovadla, abych co nejvíc v nejkratším možném čase a pokud možno i souběžně stihla... ale mít ještě tak dva či tři klony... áááá... to by se tvořilo. Jedna holka okopává zahrádku, druhá sviští s hadrem po baráku a sem tam míchne v kastrolu, třetí se hrbí u herdule, čtvrtá se hrabe v rozvaděči... cifix, já snad konvertuju k muslimanství. Když bych teda byla první manželka a k ruce měla ty tři mladší :-)
    Ta knížka je skvělá. Měla jsem ji půjčenou, uvažuji o koupi. Ale včera jsem se rozšoupla v mARTině. Herdulka, další učebnice paličkování, nějaké špendlíčky.... Tak až v příštím pololetí.
    Na tkaní mne fascinuje právě ta možnost využít i "odpadní" přízi a její nedostatky proměnit v obrovské přednosti. Nehledě k možnosti předpřipravit si už při tkaní látky vzor pro ažury. Naklonovat se do těch indickejch šestirukejch bohyní by možná také nebylo marný. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ja to opravdu obdivuji co ty vsechno dokazes.Ja jsem asi zlenivela .

    OdpovědětVymazat
  9. Elli, musím se smát tvé představě o lenosti. Pochybuju, že bys složila jen tak ruce do klína. A i kdyby, máš na to nárok.
    V mém případě to žádná pilnost není, spíš bych to nazvala posedlostí. Zatímco se totiž oháním háčkem nebo něčím jiným a nemůžu se od toho odtrhnout, čeká někde v koutě hromada prádla na vyžehlení nebo nějaká jiná užitečná ale jinak nudná domácí práce. Ale co, říkám si. Stejně ji za mě nikdo neudělá, ona počká.

    OdpovědětVymazat
  10. Vladi, zdravím tě a děkuji za návštěvu a komentář na mém fotoblogu (doufám, že nevadí tykání).
    Přišla jsem se k tobě hned podívat a žasnu, jaké tady máš krásné věci, jsi moc šikovná.
    Přeji ti pohodu a pěkné podzimní dny. Hanka
    P.S. Taky jsem Kozoroh, ale asi o dost starší. :)

    OdpovědětVymazat