čtvrtek 15. prosince 2011

Jacob - hnědý


Je to až neuvěřitelné, jak rozdílnou vlnu může mít jeden druh zvířete. Na řadu přišla hnědá a ta je úplně jiné kvality, než byla šedá nebo bílá. Za prvé je mnohem kratší a za druhé jemnější. Nevím, z jaké části těla byla odstřižená, škoda. Tipuju spíš nějakou spodní.





Česat šla pouze do ruliček. Také bylo předem jasné, k jakému účelu bude sloužit. Vzorek jsem tedy udělala podle toho. Vlastně to byl nápad mé dcery, pro kterou je pletenina určená. Ona navrhovala, já prováděla. Zpočátku se mi do jejího nápadu nechtělo, neuměla jsem si to představit. Výsledek mě ale docela překvapil.
Chci tenkou jednonitku a krajkový vzor, požadovala. - Bojím se, že se to bude trhat, já na to. - Tak do toho přidej nit a co kdyby byla lesklá. - To bude kýčovité. - Tak aspoň na kousek, zkus to.

Pohrabala jsem se svými paličkovacími zásobami nití a našla jednu černozlatou tenounkou lurexovou nit. A vida! Po seskání to zas tak moc neuráželo.



Původně byly v plánu jen krajkové návleky na nohy. Upletený vzorek se ale začal nabízet i pro další doplňky, třeba bezprsté rukavice, šálku i čepici. Takže mě čeká nějaká práce.

vzor je ze vzorníku malé Diany z r. 1997

11 komentářů:

  1. Vladěnko, ta vlna vypadá moc hezky a s tím lurexem dokonce dost luxusně!!! Už se moc těším, až ukážeš hotové výrobky. Určitě to bude nádhera. Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Pracuje se na tom, Jitko :-D. Nemám sice ještě žádné cukroví, mám ale už jeden návlek hotový. Doufám, že mi za to s tím pečením dcerka pomůže.

    OdpovědětVymazat
  3. TA prize je opravdu krasna a za ten napad by mela dcera dostat doplnku hned nekolik!!!

    Cukrovi sice uz mam,ale misto myti oken pletu dceri darek pro kamaradku-bezprste rukavice s copankovou sovou.TAky od Kate Davies ;-))

    Moc zdravim!!!

    Michaela

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to se těším, doufám, že je uvidím. Vyplétanou sovu jsem dnes viděla nádhernou na raverly, ale copánkovou si neumím představit.

    OdpovědětVymazat
  5. Hmm, nádhera, to je opravdu luxus!
    Přeju hezký večer, Vlaďko. M

    OdpovědětVymazat
  6. To je krasna vlna. Hned bych si ji koupila! :)
    Vzdycky, kdyz se s necim morim a nejde to a potom omylem dojdu k jinemu vysledku, ale preci jen k vysledku, nestacim se divit. Myslim si, ze takto vznika moooc veci :)

    Preji hezky a pilny vikend. Urcite se na blozich vsichni trosku pozdrzime, protoze nejedna pradlenka bude prist ci plest, dodelavat cukrovi. Ja budu pro zmenu sit. Cukrovim se sice uz cpu, ale za to ty darky mam jen v hlave! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vladěnko, nějak se mi honilo hlavou, že jsem Jacoba taky předla, tak jsem nakoukla do klubíček, abych se podívala jaká z něj je příze a musím říct, že docela dost příjemná a že ani nekouše. Koupila jsem si ho v Anglii, tak jako vlnu z více druhů ovcí (asi deseti :D), abych si osahala jaká ta vlákna jsou. Hezký zbytek dne. J

    OdpovědětVymazat
  8. Pletenina z něj je fakt příjemná, jen mám trochu strach, aby se ta krátká vlákna neuvolňovala a nezačalo to žmolkovat. To je přesně jeden z důvodů, proč nemám ráda umělé příze.

    OdpovědětVymazat
  9. Chci jen popřát krásné a pohodové svátky.
    Žaneta

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to báječně.Dcerka je nápaditá jako ty.

    OdpovědětVymazat