pondělí 26. prosince 2011

Tajemná truhla

... se objevila u nás pod stromečkem. Čekala jsem, jestli z ní po otevření nevyskočí čertík Bertík, ale místo něho se na mě vyvalily nadýchané obláčky vlněných česanců. A pod nimi? Řemeslnické nebe. Už se vám někdy stalo, že jste si jen tak trochu mysleli na to nebo tamto, že by to jako nemuselo být špatné mít to doma? A najednou otevřete tajemnou truhlu a ono je to tam v podstatě všechno, a ještě něco navíc!


... vřetánka různých velikostí pro tenké i silné nitky

... motovidlo i držák příze a s nimi kolík na namotávání klubíček (sbohem, má papírová ruličko!)



... stávek stužkový

... stávek hřebenový

... stávek kolíkový

... i karetky pro tkaní pásků s ornamenty

... a stávek na náramky.


No není ta truhla čarovná? Neuvěřitelné, co se do ní všechno vešlo.


Vidím to jasně - domácnost úpí kvůli mému nezájmu o ni, rodina je živa jen z rychlých minutek, obrána o další životní prostor a nucena přeskakovat moje rozdělané projekty. Ještě že jsou tak tolerantní  :-D

14 komentářů:

  1. Truhlicka je proste kouzelna a ve spravnych rukach! Ja bych netusila ani z poloviny, nac ty drevene castecky jsou!! :)
    Mne se velmi libi heslo: "Kdo si hraje, nezlobi" ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko,
    blahopřeju k tolerantní rodině :)).
    Opravdu zázračná truhlička... Těším se, až nám budeš ukazovat, co s pomocí jejího obsahu vyrábíš; já už jsem tak zvědavá :))!
    Krásný večer! M

    OdpovědětVymazat
  3. Vladěnko, to je nádhera nad kterou bych křepčila několik dní. Není nad to, když dárce ví, čím udělá největší radost. Přeji Ti krásné a tvořivé dny!!!!! Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Cifix, tak dlouhý vyznání a vono se samo ... :-(
    Tak už jen krátce.
    Deset karetek je málo, to je jak základní tucet paliček :-) , doporučuji k výrobě dalších modelářskou překližku, je cca mm a půl silná.
    http://www.steinmaus.de/Mittelalter/weben/muster/schnurbindung/index.html
    http://www.jerabina.xf.cz/karetkovanivzory.html
    Na ovčí porodní bylinky jsem nezapomněla, jen ten chaos, co nosím v hlavě nejsem schopna hodit na papír a otaxomovat a přidat rizika pro děti (lidská mláďata), prostě nejsem schopna urvat půl dne pro "vědeckou" činnost. Ono tedy ani na tu "spisovatelskou". Doufám, že to do bahnění stihnu. I když teda... první kozlení čekám na Tři krále a na Hromnice hotovo. Předpokládám.
    Kouzelnou bednu tiše závidím.
    Buduju si síť dodavatelů rouna.....
    .... svoje ovčí stádečko už nemohu rozšířit....
    Hodně radosti při tvoření

    OdpovědětVymazat
  5. OW, díky za odkazy, karetkami chci začít a myslím, že pro zamotání hlavy mi těch deset zatím bude stačit. nemám ani šajn, jak si s tím poradím. Mám ještě v zásobě destičky, i šestiúhelníkové z dětské hry. Jen potřebuji nějakého vrtáka, co by mi tam nadělal dírky.
    Zjišťuju, že sehnat vlnu už není takový problém, jako ji stíhat zpracovat. Včerejší den padl po většinu času na výrobu jednoho klubka - very slow cloths. A zvířátka nám přibývají - v bříškách se to mele a ježíšek přinesl kašmírovou kozičku, co bude mít co nevidět malé kašmírátko. Porodní bylinky už asi neseženu, tak jen doufám, že to příroda zvládne. Valašky jsou prý otužilé a dobré matky.

    OdpovědětVymazat
  6. Vlaďko,tak tohle já obdivuji,byla bych tak do toho zamotaná,že by mě nevymotaly ani přádelny.Přeji strašně ať se daří tvořeníčko a budu se těšit na Tvoje výrobky.

    OdpovědětVymazat
  7. Woot! Looks like you are going to be creating all sorts of things! Cannot wait to see what you do with the new toys!! Merry Christmas!

    OdpovědětVymazat
  8. u nás se pod stromečkem objevil jen kolíkový stávek a jsem v nebi - cožpak by se mnou bylo s takovou truhlou :o)))

    Do nového roku hodně štěstí...Mokopa

    OdpovědětVymazat
  9. Já z něj mám taky radost, jen ještě nevím jak na něj a musím si napříst hodně materiálu na hokuspokusy. Díky za přání a v novém roce přeju hodně inspirace a krásných výrobků.

    OdpovědětVymazat
  10. No,tys musela být, ale hodná!!!Je fajn, když naši bližní vnímají co máme rádi a dovedou nečekaně udělat takovou radost.Tak si to moc užívej.

    OdpovědětVymazat
  11. Stejnou truhlu jsem na vánoce dostala taky:) radost byla také obrovská

    OdpovědětVymazat
  12. Kde se ta truhla da koupit?? Dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když budete mít štěstí, tak se občas něco takového objeví na aukru. Byl to dárek, tak nevím, od koho to bylo koupené, ale je to z aukra.

      Vymazat
  13. prodává je prodejce skvrně nebo tak nějak

    OdpovědětVymazat