neděle 15. ledna 2012

Trampoty s beranem


Myslela jsem si, že největší starosti budou s kozou Dorotkou. Ale byla jsem vedle. Tohlé milé stvořeníčko je taková holka do nepohody. Nic ji nerozhází, za každé situace si umí poradit. I když se od ostatních liší, všichni ji přijali. Je členem stáda.




Trampoty nastaly v okamžiku, kdy na naše pozemky přibyly tři mladé valašky - krasavice. Beran Bivoj, který do té doby neustále obíhal svoje tetky, rázem ztratil zájem o to, co má doma. Od rána do večera stál a civěl na ty štíhlé modelky za plotem. V době, kdy se mu jeho družky začínaly kulatit, ho napadla myšlenka, že by se mohl za plot nějak dostat. Zkoušel plot nadzvednout, ale ten byl pevně přikotvený k zemi. Zkoušel se plotem proberanit, ale pletivo odolávalo. Na mnoha místech se mu povedlo vymodelovat vypouklé polokoule. Ale cíl jeho snažení mu zůstal zapovězený. Ale znáte to. Zakázané ovoce...


Mami, honem! Utekl nám beran! přiběhla celá udýchaná jedna dcera v době, kdy jsem  zrovna na prahu vítala návštěvu. Lepší chvilku si nemohl vybrat. Manžel v práci a návštěva toho druhu, co si od zvířat drží patřičný odstup. Nezbylo nic jiného, než si s tím poradit. A to znamenalo hodinové pobíhání po pozemku a naprosto marná snaha nalákat toho nadrženého rohatce na jakýkoliv pamlsek nebo ho polapit či zastavit. Neviděl, neslyšel, necítil... v jeho mozku fungovala jen jediná buňka. S ohrnutými pysky a vypoulenýma očima pronásledoval mladá děvčata, zatímco se jeho těhotné družky popásaly vedle s povědomím, že mají své jisté.
A tři grácie? Ty si to užívaly. Konečně se jim to jejich natřásání a producírování samcovi přímo pod nosem vydařilo. Tetky ať si poradí jak chtějí, teď jsou na řadě ony.  Cítily se důležitě, vždyť tenhle chlapík porazil celý plot a to jen kvůli nim.
Stoupněte si proti rozjetému beranovi a snažte se ho za cokoliv chytit. Hotové rodeo. Naštěstí mám chytré děti. Dcera vymyslela lest a ta fungovala! Celé stádo bylo sehnáno dohromady a pak nalákáno na to nejlepší seno, co jsme v létě nasušili. Kam jdou ovečky, tam jde beran. Pěkně do ovčárny, zavřít a pak už byla hračka dát mu obojek a udržet ho uvnitř. Má teď domácí vězení. A ženské? Ty se spolu spojily do jednoho šiku. Chodí kolem boudy s beranem a provokativně pobekávají. Jen Matyldě asi vůdce stáda chybí. Sice to nikomu neřekla, ale my víme.

Krok byl v těchto chvílích spíš na obtíž a tak byl potupně uvázán.

Já už budu hodný, nebudu překážet...

Dobrá, dej mi na to pac. Holky jsou svědkem.

My mu nevěřímeee. On to stejně neeevydrží. Nepouštějteeee ho!

Bivojíčku, co ti to provedli?

Matyldo, přimluv se za mě, nechci do vězení!

Ale Bivoji, moje slovo tu nemá váhu. - Neopouštěj mě, prosím!

7 komentářů:

  1. :o)))) Jak jsem byla ještě před chvílí vytočená do vrtule, tak se teď plácám do kolen a řehtám jak kobyla! :o)))Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, žes nás u toho nemohla vidět. Prohýbala by ses ještě víc. Já s titěrnou ohlávkou proti rozjetým rohatým 80 kilům, dcera s hráběmi snažící se rozehnat zamilovanou dvojku, aby k ničemu nedošlo... Chvíle, kdy má člověk studený pot všude, propadá vzteku i zoufalství z bezmoci, jsou pro ty druhé vždycky veselé. Návštěva se celkem bavila. A my s odstupem času taky. Sranda musí bejt.

      Vymazat
  2. Ach..., Vlaďko, úplně Vás obě vidím. Co jsem se v mládí nahonila králíků, pak nám občas uteklo prase... :)) Ještě že to dobře dopadlo, jste holky šikovný.
    Moc pěkná dokumentace :).
    Hezký den! M

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek fakt, moc jsem se pobavila, ikdyž na tvůj účet. Ale jak říkáš, dobře to dopadlo, tak co. Holka ty se nemůžeš nikdy nudit!!! Musí to být všechno dřina, ale krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudeš mi věřit, ale s našimi několika ovcemi celkem žádná dřina není. Seno suším ráda a tráva by se musela síct tak jako tak. Vykydá jim manžel, ale celkem není co, protože jsou hodně venku. Stříháme je společně a jinak se celoročně pasou. I teď v zimě si něco najdou pro zpestření k tomu senu. Semtam se něco "veselého" přihodí, ale zas to není tak často. Teď mám jen obavy rození jehňat. Toho se docela bojím, jsme téměř bez zkušeností. Už to bude brzy, holky tahají břicho div ne po zemi.

      Vymazat
  4. Vladko to jsem se pekne pobavila,to vis holky ho lakaji.Rozeni jehnat se neboj nejdulezitejsi je kdyz zacnou rodit byli vydet dve kopitka a nos to jsou ve spravne poloze a kdz by byly moc velke tak muzes pomoct tim ze zatahnes za jednu nohu a potom druhou uz se mas ceho drzet a tahat ale pomalu.Tim ze holky behaji venku tak bych rekla ze to bude bez problemu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli, díky. Já mám trochu obavy, abych pomoc nepotřebovala víc já. Jsem taková měkota (:-o Naštěstí je nás na to víc.

      Vymazat