úterý 24. ledna 2012

Plstěné korálky


Trocha měkounké vlny, filigránové kaplíky, pár korálků, molitanová podložka a filcovací jehla. Pak už stačí jen čas, uvařená voňavá káva a píchat a píchat... ;-D




Suché plstění, nebo taky filcování jehlou, chcete-li, je záležitost jednoduchá. Nic převratného jsem nyní nevytvářela. Jen plstěné vlněné korálky pospojované spolu do náramku nebo naušnic.
Jediným problémem vyla neviditelná nit na přišívání a neviditelná gumička. Byly fakt neviditelné a každé navlíkání u mě vyvolávalo duševní kolaps. Na fotkách se ale potom ukázalo, že zas tak neviditelné nejsou



Vínové naušničky jsou z vlny barvené bezinkami, žluté korále náramku obarvily houby a hnědé zas třezalka. Největší úspěch ale měly tmavé naušnice, uplstěné z hnědého jacoba. Ty už se nosí.


15 komentářů:

  1. No tak to je 3D něha.... teploučká, měkoučká...Nádhera..

    OdpovědětVymazat
  2. Vladěnko, ty plstěné šperky se ti moc povedly!!!!! Krása. Hezký večer přeji. J

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní šperky!!!Píšeš, že je to jednoduché a přitom efekt fakt velký.Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, tvoje šikovné ručky by si s tím poradily raz dva a věřím, že by tě to i bavilo. Zkusím sem dát malý návod, i když v tomhle oboru se cítím příliš diletantsky.

      Vymazat
  4. Ty jsi teda opravdu sikovna ,nausnice a korale jsou moc moc hezke.A jeste ti musim rict ze mrkvova zmrzlina existuje urcite si ji take vyzkousim,dynova u vnucek neuspela ale rodicum chutnala.

    OdpovědětVymazat
  5. These are so attractive! The findings are very delicate, perfect for lightweight earrings!

    OdpovědětVymazat
  6. Bellissima e originale, complimenti per la tua bravura
    Emi

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je krása! Díky a děkuji:
    http://www.klokocuvek.cz/dekuji/

    OdpovědětVymazat
  8. Vladěnko nádhera!!!! A víš co? Mám doma krásné kaplíky - už léta a na podzim jsem si koupila vlnu na fléru,ale kuličky mi přijdou pořád měkké. Prý se dají dělat i na mokro...ale netuším jak.. Mohu se tedy zeptat, mají být ty kuličky tvrdé??? nebo jsou měkčí? Já totiž slíbila náušky kuličkové výrobky i mamčiným koleguškám, ale bojím se,že to nemá být měkké :-D Ještě jednou a moc chválím tvé nádherné výrobky. Je mi u tebe moc krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, domníváš se správně. Žádná měkota to být nemá. Budu se snažit nafotit postup, protože vysvětluje se to hůř. Korálek se takovým zvláštním způsobem skládá, nevezme se chumáč vlny a začne se do něj píchat. Mokré plstění je ještě účinnější. Je ale zdlouhavé a dost mokré. Odměnou je skutečně pevný korálek. Představ si třeba klobouk z plsti nebo bačkoru, tak husté a konzistentní to má být. Slibuju, že ukážu. Zatím ale sbírám zkušenosti jako všichni. Nejraději mám plstící jehlu, ta mi umožňuje kontrolu nad tím, co dělám. Mokré plstění je trochu o náhodě a nemusí se vždy vydařit.

      Vymazat
    2. Aha, tak budu více píchat... kloubouk nebo bařkora to není, ani žádný měkoušek,ale dodělám to pořádně a rozhodně se pochlubím - snad se to povede. Moc děkuju :-)

      Vymazat