neděle 29. ledna 2012

Trocha pletení


V košíku se mi začala hromadit vlna napředená z letních barvících pokusů. Dost na to, aby už se z ní dalo začít něco dělat. A tak jsem začala. Narazila jsem ale na základní problém. Všechny odstíny jsou převážně tón v tónu a kontrastních barev mám jen pomálu, tak jak mi na konci sezóny došla v vlna k barvení. Když bych to shrnula - začátek sezóny přinášel převážně žluté a zelené odstíny, konec sezóny odstíny hnědé a růžovofialové. Příště si musím pro tohle období schovat více materiálu k barvení.

Začala jsem s norskými vzory. Klubka vypadala vedle sebe dostatečně kontrastně, v pletenině se ale barvy vzájemně pohlcovaly. Pletla jsem stylem "babička pletla a párala", hledala vhodné kombinace, ale přijde mi to mdlé. Potřebuje to oživit něčím tmavším nebo naopak bílým.


Také jsem se, uchvácená obrázky v barevném pletacím magazínu, pustila do pletení ponožek - od špičky. Vždycky jsem pletla ponožky shora ke špičce. Bylo to něco nového. Špičku jsem ještě zvládla, popis byl ale tak pomatený, že se mi nechtělo vykoumávat obrácený postup toho, co už dávno umím z druhé strany. A tak bylo dílo znovu vypáráno. A myslím, že jsem udělala dobře.



Zbytek hnědého jacoba barvy oživil a něco nového jsem se přece jen naučila. Kolegyně mi ukázala pletení zesílené paty. Jednoduché a efektní, moc se mi líbí. Od této chvíle nepletu patu jinak, leda že by mi někdo předložil ještě něco lepšího.
zesílená pata - 1hladce a 1 sejmout, nit vzadu; rub všechna obrace; v následující řadě snímat oka nad upletenými a plést oka nad snímanými

8 komentářů:

  1. Vlaďko,
    zesílená pata mě hned upoutala :), vypadá opravdu efektně. A barvy jsou všechny nádherné!
    Hezký mrazivý večer. M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem na ni tehdy taky jako na zázrak, když nám ji kolegyně ukázala poprvé, a musela jsem ji hned vyzkoušet.

      Vymazat
  2. hmmmm.. a to teploučko...:o)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vladi, ty ponožky jsou moc krásně vyvedené - skvělé barvičky i ta zesílená pata. Naprosto bezkonkurenční!!!! Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna přemýšlím do čeho se pustit, měla jsem dva nápady ponožky nebo háčkovaná záclonka, zatím vyhrává záclonka, ale ty tvoje ponožky mě tedy nalákaly taky jsou super!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se pletou ponožky jako o závod, v současných mrazech se moc hodí. Ale taková záclonka... Než se dodělá, budou Velikonoce a k nim patří něco nového do bytu. Ty to vykoumáš.

      Vymazat
  5. Ta pata vypadá dobře.
    Nedovedu si představit vyplétání paty opačně. Palčáky pletené od špičky, dejme tomu; palci je to skoro jedno. Ale pata? Když už prababička štrikovala fusky od lýtka směrem ke špičce, tak asi lepší způsob nebude. Leda že by její způsob byl z rodu recy-věci. Protože když už bylo chodidlo prošlapané a pata látaná tolikrát, že se už štupovalo zašívané, tak to nad patou ustřihla a upletla používáním poškozené znova. Dětské svetry nám pletla od límečku s raglánovými rukávy. Jak jsme rostli do výšky, tak jen párala lemy a připlétala proužky :-) Bylo fuk, jestli byly propínací a nebo přes hlavu.

    OdpovědětVymazat