úterý 10. ledna 2012

Vlna a paličky


Nejtenčí vlna spředená na vřetánku z nejhrubších pesíků valašek, obarvená zčásti rostlinnými barvivy a zčásti barvou na vlasy, docela dlouho odpočívala v krabici. Při tkaní na stávku mě zklamala. Jako jednonitka se trhala. Přetržené osnovy mi bylo líto, protože za ní bylo spoustu práce. A tak byly nitky namotány na paličky a já si trochu pohrála s novým materiálem. Výsledek je jen vzorek, ale mohl by sloužit jako podšálek. Práce se po odšpendlení nesběhla, nitka už tolikrát prošla procesem vysokých teplot, že byla dostatečně vysrážená. Nebo se vlna nesráží? Nevadila jí ani napařovací žehlička. Jen byl trochu problém s ukončováním - špatně se ukrývaly všechny odstřižené konce, kterých bylo požehnaně. Babička by mě tentokrát za rub práce nepochválila. Je to tam vidět a proto budu muset pro příště vymyslet techniku jinak. S uzlením bylo větší trápení než s celou prací.

Chcete-li se dovědět více o technice paličkování, navštivte můj druhý blog.

6 komentářů:

  1. krásný výsledek! na rub nekoukám :)
    hezký večer. m

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je paráda. To světlé okolo je vložený řetízek? Opravdu, moc pěkné sladění barev v základní půdici i její olemování.

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, správně jsi poznala. Je dělaný z dvojnitky, což je celkem efektní, ale z druhé strany pak byly uzly jako hrom. Snad poprvé jsem z rubu zapošívala. Chce to vymyslet jinak, aby uzlení odpadlo nebo se stalo efektem.

    OdpovědětVymazat
  4. To je super. Paličkování obdivuju a moc ráda bych se to naučila, ale příjde mi dost složité. Hezký večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Ta barevná kombinace je naprosto dokonalá (samozřejmě i paličkování)! Nikdy bych nevěřila, že jde něco takového udělat z vlny...

    OdpovědětVymazat
  6. Takové kouzlo nechtěného, to se nepovede jen tak někomu :o) Moc krásný kousek.Barvičky nádherné...

    OdpovědětVymazat