pondělí 6. února 2012

Houby houbičky


 Na podzim jsem si z lesa nosila domů roztodivné houby, o které bych dříve nezavadila pohledem. A zkoušela. Bude barvit - nebude barvit?
 Výsledky byly rozličné a tento se mi líbil ze všech nejvíc. Krásná zlatavá barva s bílým nádechem, jak už to valaška umí. Její pramínky se totiž barví  nestejnoměrně. Dlouhé pesíky získají intenzivnější barvu a jemná podsada světlejší nádech. Promísením vznikne jemný melír. Bohužel fotka opět nedokáže úplně postihnout skutečnost.



To byly houby se žlutými kloboučky. V jiné lázni se snažily o barvu malé hubky s tmavě hnědým spodkem. Barva by mohla být pěkná, ale houbiček bylo málo. Vlna získala jen barevný nádech.
Znechuceně jsem vlnu odložila na půdu a vzpomněla si na ni až teď. A znovu jsem byla překvapená. Spředená vlna vypadá krásně. Tak mě mrzí, že je kousavá a nemůže z ní být svetr. Byl by přesně podle mého gusta. Nevadí. Z vlny se háčkuje budoucí kabela a ta se k tělu neprokouše.

Světlo k focení opět mizerné a fotka naprosto nepostihuje barvu, jaká ve skutečnosti je.



7 komentářů:

  1. Vla´dko, moc krásná barvička:-)...Ještě jednou moc děkuji za odpovědi, jak na vlnu:-) Hned jsem si to u tebe přečetla a dneska jsem se vrhla na další pokus. Zatím je výsledek nejasný, protože rouno se teprve máčí ve škopíku:-)...Snažla jsem se s ním kamarádit a vybírat pěkné kousíčky, tak uvidíme. Rouno je dané v pytli, takže libě voní a člověk si s tím musí dát opravdu práci, aby si vybral. Zbytky zkusím vyprat taky a uvidíme co z toho bude - možná zase chomáč plsti:-D...Krásné odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen si dávej pozor na teplotu. Když budeš mít vlnu namočenou přes noc, voda bude ledová. Tak na něj pak nesmíš natočit teplou vodu. Per ve studené.

      Vymazat
  2. To je tak pěkná teplá barva. Hřeje už pohledem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě se stýská po sluníčku, viď. Musíš si trochu té žluté odfiltrovat, protože ji přičaroval lustr ;-D

      Vymazat
    2. Stejská. Brek.
      Ale i přes silné mrazy je mi lépe. Vítr rozehnal inverzi a když jsem omotaná kolem sálajícího radiátoru, tak svět za oknem vypadá vyloženě optimisticky. Ale ven vycházíme jen v sebeobraně :-) Blbý je, že už zamrzla stáj komplet. Kanálek na odvod moči, napaječky, kohoutek na napouštění kýblů. Vidím to ještě tak na tři neděle nošení vody zvířatům. Občas už používám slova, která bych vlastně ani neměla znát :-)

      Vymazat
  3. Vladi, nádherná vlna a opravdu vypadá jako zlatá a jak píšeš, škoda, že kouše - svetr by byl opravdu luxusní!! Krásný a tvořivý den. Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle barva by mě taky oslovila,houbičky jsou šikovné.

    OdpovědětVymazat