sobota 4. února 2012

Hraju si s vlnou


Už mi trochu začíná chybět jaro, voňavý vzduch a kytičky. Řeším to tak, že se přehrabuju v semínkách a plánuju, kdy a kam co zasadit. A potom taky nahrazuji živé květiny těmi vytvořenými. Třeba růže- královna květin. Asi není nikdo, kdo by ji neobdivoval. Na zahradě jich mám jen pár, protože těm šlechtěným se u mě nedaří. A tak je obdivuji přes cizí ploty a na návštěvách v zahradách, kde se jim daří. A doma si ji udělám třeba paličkovanou nebo plstěnou z vlny.


Použila jsem svou vlnu barvenou v létě rostlinnými barvičkami a namíchala jsem ji do jemnějších odstínů spolu s bílou na česacích kartáčích. Umožnilo mi to  budoucí růžičku pěkně vystínovat. Pak už to bylo jen na filcovací jehle a vlně samotné, jak budou spolu vycházet a co vznikne. 




 Líbilo se mi to tak, jak ukazují horní obrázky. Vycházely mi oblíbené spirály. Domácí poradci, na které často dám, ale ve spirálách růžičky neviděli. A tak přišla znovu na řadu jehla, tentokrát ale vyšívací spolu s perlovkou. A trochu si zařádila. Já ji nechala a čekala, co z toho bude. Vidíte sami.







A tady je ta paličkovaná. Celý obrázek můžete vidět u mě v Paličkománii.
růže z obrázku Eliščina zahrádka

13 komentářů:

  1. Ty filcované obšívané růžičky jsou moc krásné! Úžasný nápad - taková kombinace!
    Zdraví Broňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-). Taky jsem na nich pilně trénovala oya uzlíky.

      Vymazat
  2. Such a pleasing piece, the felting and embroidery work well together!

    I see blanket stitch, but what is the outside border around the base? Gorgeous!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you, Cyndy,
      This is oya or armenia lace around the base. If you interested in, you could see it here in Broňa´s blog. http://sitakrajka.blogspot.com/2012/01/oya-kyticky.html

      Vymazat
  3. Vlaďko,
    krásné! Taky mi květy chybí, těch mrazových na okně už mám docela dost :).
    A jestli můžu poznámku k těm růžím - historické růže jsou většinou naprosto odolné, i v našem mrazovém údolí. A podle mě jsou i nejkrásnější, voňavé, romantické...
    Krásnou neděli! M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marianko, růžím se u mě nevede, protože naše půda je strašlivě chudá a kyselá. Jsme těsně u lesa a ten z mé zahrady vysává veškeré živiny i vodu. Samozřejmě že to řeším kompostem a přihnojováním, ale sebelepší zemina se po půl roce mění v prach. Nechci bojovat s přírodou, a tak pěstuju to, čemu se tu daří. Například mám dobrou úrodu borůvek, hezky mi tu kvete vřes nebo erika a občas seberu i hříbek pravák, který trčí z trvalkového záhonu. Růžičky mám ty klasické pnoucí. Všechny květiny náročné na živiny tu dříve či později zajdou. Tak proč je trápit?

      Vymazat
  4. Přírodu bys mohla obejít zasazením růže do květináče. Je to taková pracná finta pro trvalky, které mají zcela odlišné nároky na půdu a závlahu, než místní podmínky dovolují. Dělá se to tak, že vezmeš dvě vhodné nádoby (nebo použiješ geotextilie) Nějak uděláš ďouru v zemi a do ní dáš na dno něco štěrku a písku - drenáž. Nebo písek s kousky polystyrenu - to pro choulostivky, co v zimě ještě balíš do slámové či chvojové peřinky. Postavíš na to druhou (logicky menší) nádobu a do mezer mezi stěnami dosypeš hrubý písek. Do vnitřní nádoby nasypeš potřebnou odlišnou zeminu, zasadíš a pár let se raduješ. A samo že přihnojuješ, zaléváš, jak je potřeba. Pak stejně musíš prořezat přerostlé, tak rostlinu vyndáš z "květináče", vyměníš substrát, ošetříš kořeny... a radujeme se zase pár let......
    Hm, já bych takhle musela pěstovat borůvky, brusinky, vřesy... hanácká jílovka je hanácká jílovka.
    Ehm, měla jsem panelákový balkon porostlý triem plaménků a loubincem. Kořenáč byla dřevěná bedno-lavička zevnitř vylepená pětkou polystyrénem, aby to přes zimu nevymrzalo. Přistínění kořenů obstarávalo prkno - sedátko. VÍM, o jaké velikosti díry pro kořeny růže je řeč :-)
    Filcové růže jsou aáááách jé jůůůů krásné. Opravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tolik kytiček, po kterých toužím. To by muselo být květníků... Třeba zrovna ten plamének. Když dojedeš na Hobby výstavu do Budějc, ááách...., jéééé.... TO CHCI! TO CHCI! Dva plaménky odtud doputovaly i ke mně. Jeden bohužel nic, ale ten druhý se snažil a každý rok ze sebe vypotil dva tři květy, aby mi udělal radost. Já to vím jistě, byla to moje chyba, ne jeho. Ale prostě takových kytiček vzdychalek hynoucích na úbytě jsem měla po zahradě moc. Mám v tom jasno. Nechci bojovat s přírodou, ale začala jsem hledat alternativy, kterým se tu bude dařit. Jen užitkové části zahrady chci pomoct, tam musím. Jsou založeny dva monstr permakulturní pahrbky a já budu sbírat zkušenosti. Doufám, že vynaložená podzimní dřina přinese alespoň trochu ovoce, či spíš zeleniny.

      Vymazat
  5. Milá Vlaďko,
    často navštěvuji váš blog a těším se na nové článečky o ovečkách:-) Na jaře si také chceme ovečky pořídit a možná i kozičku:-)...Přivezla jsem si ovčí rouno, od známého, a chtěla jsem si ho vyprat, pustila jsem se do práce, vybrala jsem nejvetší nečistoty a pak jsem rouno dala do škopku s vodou a nechala jsem ho namočené. Po nastudování rad a tipů na internetu jsem se pustila druhý den do praní. Stalo se, ale co se stát nemělo a vlna mi při praní zplstnatěla:-(...Chtěla jsem Vás proto moc poprosit, jestli nemáte nějké rady, jak rouno prát? Moc děkuji a přeji krásné nedělní odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlaďko, moc děkuji za odpověď a moc se těším na článeček o praní vlny a na další tvé výtvory:-) Krásný večer.

      Vymazat
  6. Vladěnko, ty růžičky jsou nádherné - jak ty plstěné, tak ty paličkované. Krásný den. J

    OdpovědětVymazat
  7. A vyšla z toho naprostá paráda.Moc se mi líbí, taková něžná krása.

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Vlaďko,téda ty květy jsou krásné.Jsi šikulka.
    Krásné dny přeje Žaneta.

    OdpovědětVymazat