neděle 11. března 2012

Daruj knihu, uděláš radost...


... býval reklamní slogan knihkupectví. U mě to platí, miluji knihy a mám z nich nepopsatelnou radost. Od milé přítelkyně jsem dostala překrásnou knihu.

ELIŠKO, DÍKY!!!


Nejprve jsem ji zbožně obracela v rukách, několik týdnů jsem ji prohlížela, prokousávala se pomalu textem v angličtině a teprve teď jsem se odhodlala něco z ní vyzkoušet. Je to totiž knížka pro přadlenky. Pro pokročilé přadlenky, takže je ode mě docela drzé pouštět se do takových projektů bez větších zkušeností. Ale taková jsem, pouštím se do těžkých věcí, desetkrát si nabiju nos a po jedenácté se to povede.
A nos jsem si opravdu nabila. V textu i na obrázcích to vypadalo snadné. Ve skutečnosti mě nic neposlouchalo, jak bych chtěla. Chromé ruce, špatně pochopené instrukce, nevhodný kolovrátek, nevhodná vlna - směsice faktorů, se kterými jsem zápasila celý páteční večer. Výsledek - přetočená příze s barevnými kokonky, které místo aby pěkně obtáčely nitku, všelijak se krčí a odchlipují. Celé tohle trápení ale bylo k něčemu dobré. Vím, kde zřejmě dělám chyby. A odstraním je jen tréninkem. Jdu na to.

V originále to mělo vypadat takto (růžová je merino, fialová hedvábí):


 U mě to vypadalo takto. Použila jsem směsici vlněných česanců barvených rostlinami. To že se některé kokonky povedly, byla spíš náhoda. Na princip jsem přišla mnohem později, ale to zas jindy.



10 komentářů:

  1. Vlaďko,
    i když máš profesionální výhrady, já jsem Tvým výtvorem nadšená :). Krásné spojení barev i materiálů, bude to na něco konkrétního?
    Hezký večer. M

    OdpovědětVymazat
  2. Marianko, jsi laskavá :-). Tohle přadýnko zatím nic konkrétního nečeká, ale já něco vymyslím, nenechám ho ležet ladem. Druhý tréninkový pokus se právě vrství na cívce kolovrátku. Nepřestanu, dokud to nebudu umět. Plán je, že by z toho mohla být jarní vesta. To je docela dost tréninkového materiálu.

    OdpovědětVymazat
  3. I já miluji knihy, je to ten nejkrásnější dárek.

    OdpovědětVymazat
  4. Vladěnko, dílko vypadá pěkně když třeba není podle tebe úplně dokonalé:-) Už se nám po zahradě prohánějí dvě ovečky merino:-) beránek Huhla a jehnička Perlička:-) Jsou úžasné:-) Krásný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Vladěnko, klubíčko vypadá skvěle!!!! Tuhle knížku a ještě několik dalších o předení a barvení mám doma :D ... škoda ovšem je, že nevycházejí i v češtině. Jinak tato knížka má i DVD, což je docela fajn, že se dá něco i "nakoukat". Teď taky pokusničím - láká mě buklé. Krásný den. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na DVD samozřejmě taky koukám, plus jsem si našla několik videí na you tube. Stejně ale člověk musí cvičit, jako každou jinou lidskou činnost. Doufám, že se se svými pokusy pochlubíš.

      Vymazat
    2. jj, pochlubím se ... jen až bude čím .... zatím je to jen o cvičení a "ničení" materiálu :D

      Vymazat
    3. Mám stejné pocity. Začala jsem se zakoupeným merinem. Bláhově jsem se domnívala, že kvalitní materiál mi dopomůže k bezvadnému výrobku :-((( Přestala jsem téměř okamžitě. Pak jsem opustila kolovrátek a zkoušela to na vřetánku, to na mně není tak rychlé. Ani tady nebyl výsledek to pravé. Jasně, že za tím vším mařením materiálu byly moje ruce. Nakonec se mi nejlíp daří opět z naší valašky.

      Vymazat
  6. Tak tu růžovou, tu bych asi minula, ale u té zelenkavé, u té by mě strašně svrběla peněženka...:o) Paráda!

    OdpovědětVymazat
  7. Vladko kdyby me to slo tak jako tobe tak bych byla moc rada.Ty z toho vykouzlis neco uzasneho ,ja uz to vim.

    OdpovědětVymazat