středa 21. března 2012

Malá pozvánka


Tentokrát není ode mě, ale od Lucky Černické, která se v  našem koutečku snaží o zachování přírody v její kráse nejen její propagací, ale i různými pracovními akcemi, třeba obnovou alejí kolem silnic.

Pozvánka je na nádherný výšlap mezi rybníky v našem okolí. Většinu jich postavil rybníkář Mikuláš Ruthard. Zanechal za sebou velkolepou rybniční soustavu, ale zůstal tak trochu ve stínu svých slavnějších kolegů, co se vyřádili okolo Třeboně - Jakuba Krčína a Štěpánka Netolického. Na mapce s trasou jsou všechny jeho rybníky pěkně vidět, včetně našeho nejbližšího Purkrabského rybníka. Tady vypadá ve srovnání s ostatními docela malý, ale z mých fotek víte, že to zas takový drobeček není. Rybník Hejtman, odkud se vychází, je oblíbený rekreační rybník (znáte Hrubínovu Srpnovou neděli?). Staňkovský rybník také, ten má navíc jedno prvenství - patří k nejhlubším rybníkům. Stezka ale vede pryč z rušné oblasti mezi rybníky v lesích. Procházíte se po nádherných stinných i osluněných hrázích, sledujete spousty vodních ptáků, kteří se do odlehlých míst slétají k hnízdění, dýcháte nádherný vzduch,.... prostě nádhera. Kdo je poblíž, neměl by si to nechat ujít. Tak nashledanou!



4 komentáře:

  1. Jeeee, ja takove vyslapy mam moc rada, batuzek na zada, dobre boty a kamarady nebo rodinku s sebou. Pokud pujdete, tak si pekne uzijte posledni breznovou sobotu a hlavne at vam neprsi anebo nezlobi spatna obuv :)

    Vladko, na blozich mam rada prave i ty rady, co se clovek dozvi od jinych. Moc dekuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, nechtěla jsem být radílkem. Jen jsem si vzpomněla na moje dětičky, jak to bylo fajn. Trochu se mi po tom stýská a tobě, v dobrém samozřejmě, tyhle chvilky závidím.

      Vymazat
  2. To musí být moc pěkná procházka. Copak dělají vaše jehňátka? My jsme našli 2 včera a dvě dneska, všechno beránci. Ještě to ale není všecko, doufáme.Narodili se do krásného počasí. Maruna P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte tedy pěknou nadílku. Máte to i lépe načasováno, naše šly na svět do velkých mrazů - poučení pro příště. Kolik jich vlastně máte? A nevím, jestli už jsem se ptala na plemeno, já teď zpovídám každěho, kdo se jen zmíní o ovečkách. Člověk tím začne úplně žít.
      Taky se u nás rozhořela diskuse, jestli beránky gumičkovat, nebo ne. Mně jich bylo, samozřejmě, líto. Přišlo mi to zbytečné. Ale prohrála jsem. Děláte to taky, když jich máte tolik, nebo je necháváte?

      Vymazat