pondělí 26. března 2012

Nuno šála

O víkendu se mi podařilo přece jen vyšetřit chvíli pro sebe a vlnu (na úkor zahrady, ale ta je trpělivá). Moc jsem si chtěla vyzkoušet techniku nuno plstění. Potřebné věci už na mě nějakou dobu pokyvovaly z police, ale tahle technika vyžaduje čas. Tentokrát jsem použila všechno kupované - hedvábný šál a jemné merino barvené v sivých a fialových tónech.


Postup je podobný, jako u mokrého filcování. Jen je tu navíc hedvábná šála, do které se musí vlna zaplstit.




Škoda, že to nezůstane tak krásně nadýchané, jako jsou připravené vrstvy vlny.



Tetokrát to nebyla taková dřina, tenká vrstva zaplstila docela rychle.

Zkusila jsem k merinu přidat kudrnky z našich valašek. Vypadá to, jako by byly na šále jen položené, ale drží tam napevno.




12 komentářů:

  1. Vladěnko, tleskám ..... moc povedené. Krásné jemné barvičky a ty kudrlinky jako přízdoba jsou naprosto skvělé!!! Krásný den. J

    OdpovědětVymazat
  2. Ta salka vypada opravdu LUXUSNE. Videla jsem podobne na etsy a prodavaji je za zhruba 100€. :) Nadhera!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hedvábí a merino je skvělá kombinace. Je to moc příjemné na omak i u krku. Šála už má majitelku a ta ji dnes nesundala z krku.

      Vymazat
  3. No to je krása....To musí být na krku úžasný pocit.. Vladěnko, Ty jedeš jak drak - technika za technikou! A všecko Ti jde!
    Inu, komu je dáno.. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni je to tak padesát na padesát, víš. To co se mi nepovede sem samozřejmě na odiv nedávám. Dělala jsem dvě. Tahle první šla naprosto skvěle. Povzbuzená, pustila jsem se do druhé. Měla jsem už jen barvený hedvábný šátek a ten vlnu vůbec nepustil dovnitř. Choval se jako igelit. Takže z druhého pokusu mám zaplstěné cucky vlny. ale krásné cucky. Už si plánuju, jak je dám spolu dohromady. Možná to bude dobré.

      Vymazat
    2. Tak cucky, a pěkné?..Tak to už se těším :o)To je někdy taková sranda, když se něco nepovede, jak by člověk čekal a naopak, vyjde z toho něco, co by nečekal a kolikrát i pěknější, než by čekal!...jsem se nějak zapletla.. :o)))Ale chápeš, jo? :o))

      Vymazat
    3. Naprosto. Jsou to takové nečekané výzvy. Najednou mám před očima něco, co by tě jinak absolutně nenapadlo. Originál. Mám to ráda, ale moc často se mi to nestává.

      Vymazat
  4. Vladko tak ty jsi to uz udelala ja jsem to obdivovala v knihach a ty uz ji mas .Vybrala jsi krasne barvy a ty kudrlinky tomu dodaly zajimavy vzhled.Ja se teda mam jeste co ucit.Ta treti fotka se mi libi jako kdyz na nas nekdo kouka.Jeste jednou moc moc pekna prace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli, co já všechno vidím v těch knížkách, jééé, áááách. Já to chci umět!!!!
      Musela jsem se smát, máš pravdu, třetí fotka opravdu kouká. Už dlouho si myslím, že vlna má duši. To ona z ní občas takto vykoukne.

      Vymazat
  5. To je krása, Vlaďko, úžasné, chci se do toho taky pustit! :) Zpátky na zem, snad někdy. Ale je to výzva.
    Krásné dny! M

    OdpovědětVymazat