pátek 9. března 2012

Předjaří


 Neřekla bych, že jaro je tady. Naučila jsem se nechvátat, nejsem potom tolik zklamaná aprílovými změnami počasí. I mrazy a sníh tento týden ubezpečily, že ještě ne. Ale s přírodou to už začíná hýbat jako s tajícími ledy. Konečně jsem taky objevila první sněženky. Ne u mě na zahradě, ta je ještě ztuhlá na kost, ale na kraji lesa. Ne že bychom byli tak čistá oblast, kde si můžete do lesa na sněženky. Prostě tam někdo vyvezl zahradní odpad. Pominu-li krámy, co do lesa rozhodně nepatří, tak alespoň něco tam po něm hezkého zůstalo.

Všude kolem se ozývá ptačí zpěv. Rozhodla jsem se býti lovcem ptačích snímků, ale ukázalo se to být nad mé oční síly. Slyším je, jak všude kolem řvou, div si neupípají hlasivky. Já si zas div nevykroutím hlavu, ale ulovím nanejvíš rozmazanou šmouhu. Alespoň že duby na hrázi postojí.



A hele, přece jeden se povedl. Sojka byla tak zvědavá, že se rozhodla posedět, než zjistí, co se děje.


Ani volavka na zamrzlém rybníku mému focení nevěnovala pozornost. Vypadá zasmušile.


Možná kvůli těmto dvěma stínům. Já je moc neviděla (byla to dálka přes celý rybník), to manžel s lepšíma očima tvrdil, že vidí orly. Měl pravdu. Vypadá to na pár, který přiletěl hodovat na rybách uvízlých v ledu. Třeba se tu usadí, bylo by to hodně zajímavé mít možnost je pozorovat.


Ledy tají, voda teče proudem potokem regulovaným...


A plní i ten starý neregulovaný a s ním i okolní bažiny. Každoročně se divím, co toho pojmou.



Ale byl to dnes pěkný předjarní den!


4 komentáře:

  1. Kocicky a snezenky ,jaro se opravdu snazi a nez se nadejem u vas bude teplo a u nas zima vubec se netesim.Oni ty potvurky ptacci jsou neposedny ale ja vim ze to po case zvladnes.Nevim jaky mas fotak ale jestli to jde tak to presteluj na toho bezicino panacka kdyz fotis vsecno co se hybe.

    OdpovědětVymazat
  2. No jo....Už to ráno voní, od půl 4 šílený "kravál", ale mně to nevadí, ba právě naopak :o) Zítra vezmu na zahradu taky foťák a uvidím, co uvidím :o)
    Ale je u vás, u rybníků, krásně...

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Vlaďko,přeji ti pěknou neděli,ty tvé fotky jsou úžasné.
    Líbám Kroka na čumáček.Žaneta

    OdpovědětVymazat