pondělí 19. března 2012

Tutorial for Cyndy a pro všechny, co to chtějí také zkusit


Máte-li chuť a ještě tuhle techniku neznáte, pojďte si se mnou odrátkovat velikonoční vajíčko.
Potřebujete: vyfouknuté vajíčko nebo vajíčko plastové, může být i barevné, kleštičky na drát a měděný drátek. Drátků se na trhu nabízí poměrně dost. Je dobré si vybrat měkký, poddajný, aby se vám hezky vyšívalo. Ano, vyšívalo, protože jednotlivá drátěná oka jsou vypracovaná stehy převzatými z šité krajky.



Tužku jsem na začátku použila pro vytvoření pěkného pravidelného očka, ze kterého se bude začínat. Délka drátku je asi půl metru, ne delší, protože drát se potom velmi kroutí a zatrhává.


Omotáme ji asi třikrát.


Potom začneme šít. Šijeme pravidelné smyčky. S každým protažením si musíme prsty uhlazovat drát a vyrovnávat případné nežádoucí smyčky nebo zátrhy. 

Vzor se bude šít spirálovitě.


Zatím šijeme volně v ruce. Občas je třeba si práci přiložit k vajíčku a sledovat velikost.


 Ve třetí řadě šiji pro rozšíření dva stehy pod jeden oblouček.


Když je drátek už skoro celý spotřebovaný, připravíme si další.


Konec nového drátu si stáčím do obloučku, abych mohla dobře vstoupit do vzoru.


Vracím se asi o dva stehy nazpět a novým drátem kopíruji stejnou cestu starého drátu.

Konec starého drátu se snažím co možná nejméně nápadně zatočit kolem nového a odstřihnu.

Zatím jsem šila jednoduchý smyčkový vzor. Ten můžu oživit korálky. Korálek nejprve navleču a pustím až na konec drátu, potom teprve šiju další steh.

V následující  řadě pak nešiju steh pod oblouček předchozí řady, ale do korálku.


Takto bychom mohli pošít celé vajíčko. Já jsem si zvolila ještě jeden typ stehu. Bohužel jsem ho zapomněla nafotit. Šije se tak, že drátek podvlečete pod smyčkou. Vznikají sloupečky smyček, které můžeme prostřídat, jak je vidět na obrázku.


Tady už je třeba šít na vajíčku, drátěná košilka se začne pomalu uzavírat.
 

Od poloviny jsem vzor zopakovala v opačném směru.

Když si budete chtít vajíčko pověsit, udělá se na konci dvojité očko, opět kolem tužky.


Konec drátu se omotá pevně kolem dvojitého očka.

Vajíčko se pak může pověsit na mašličku nebo pro něj můžeme vytvořit z drátu ozdobný rámeček.