neděle 22. dubna 2012

Aprílový týden na Šumavě


Šumava je místo, kde je všechno jaksi větší, než  u nás. Větší kopce, samozřejmě, více vody v řekách, větší penziony, větší teplotní rozdíly, dokonce i tráva a smrky.



Příjezd provázela chumelenice, zasněžené pastviny i vrcholky hor. 


Druhý den oteplení, které proměnilo sníh ve vláhu. Třetí den dovolilo sluníčko výlet na vyhlídku, která splnila naše očekávání. Skutečně z ní byl překrásný výhled do kraje. 




Lidem z tohoto statku závidím samotu a klid, rozlehlé pastviny pro zvířátka (ovce šumavky, koně a krávy). Už méně jim závidím drsné podmínky, které hory jistě umí připravit, a také dlouhou zimu. Tu nemám ráda. I když, jak tak pozoruji rostliny, kvete tu a pučí to samé, jako u nás doma.



Bohužel další plánovaný výlet už se nekonal. Aprílové počasí si skutečně zařádilo. Liják se líbil jen odvážným kajakářům na řece Otavě. Nemohli si rozhodně stěžovat na nedostatek vody.
Tak, milá Šumavo, zase někdy nashledanou!

4 komentáře:

  1. Šumava je krásná celá, ale kdepak jste to byli?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, čím to, že mi padáš do spamu. Už tě odsud lovím podruhé :-D

      Tenhle kout Šumavy je Srní - vesnička, kde se točila trilogie Pod jezevčí skálou .... Je tam pěkně - hotel s bazénem pro náročnější, penziony i kempy. Nádherná příroda, je kam chodit a na co koukat. Jen si tam člověk musí vyrazit soukromě a ne pracovně, to pak z toho nemáš téměř nic.

      Vymazat
    2. :-( já nechci padat do spamu...
      A koukala jsem a je to kousek od Vlachova Březí - kousínek od tama žije můj strýc a teta a taky bratranec:o) Trochu to tam znám...
      Ale už jsme tam dlouho nebyli..:-( A mám jen krásné vzpomínky na nádhernou přírodu a krásnou mluvu...

      Vymazat
    3. Neboj, já tě v té internetové kapse nenechám.

      Říkala jsem si Vlachovo Březí u Srní? To mám ale zeměpisné znalosti. Ale nakonec máš pravdu :-) Co je pro mě polovina cesty, pro tebe už jenom "kousek".

      Vymazat