neděle 22. dubna 2012

První vycházka

Bertík a Amálka

Kozí drobotinu jsem týden neviděla a tak jsem poznala viditelný rozdíl - jak vyrostli a jak jsou čilí. Bylo hezky, nejlepší čas pro to jít se proskotačit ven.

Kůzlata jsou daleko zvídavější a čilejší, než jehňata. Měla radost z prostoru, vyskakovala jako na pérkách a nevadilo jim vzdálit se od mámy. Ale zas ne moc daleko. To potom začala ječet, vlastně mečet na celé kolo.

Co to tam máš?

Pusť mě, já chci taky.

Hele, Bertíku, vozit tě nebudu!
 Dorotka potřebovala udělat manikúru, a tak byla potupně uvázaná. Kůzlata nemohla pochopit, že máma nemůže jít, kam chce. Nebo snad ano?

Mami, co to máš kolem krku?

Na to se tedy podíváme.

Neboj, mami, za chvilku jsi volná. Já to zkusím překousat, ty hledej, kde to rozvázat:
Bertík je velký zvědavec. Co to jenom může být za tou ohradou? Musel to vyzkoušet a pak si pěkně zaječel při volání o pomoc. Táta to nebyl.

Má to nohy jako táta...

Má to rohy jako táta....

Pomóc! Ale není to táta!
Tady se zase seznamoval s Máničkou. To nám ta ovčí slečinka vyrostla!


7 komentářů:

  1. Vlaďko, to jsou krásná kůzlátka, taky jsme mívali jeden čas dokonce dvě kozy a drobotina byla vždycky na jaře úplně všude. Pro taková kůzlata neexistuje téměř žádná překážka :))

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou nádherní plyšáčci! Vladěnko, ať se jim daří!

    OdpovědětVymazat
  3. Kůzlátka jsou nádherná!!! Tchýně, když mívala kozu, tak měla kůzlata každý rok a já jsem je ráda pozorovala při jejich hrátkách ... jejich poskakování a trkání bylo roztomilé. Teď už chodíme na kozičky jen do ZOO a musím říct, že holky si to vždycky na jaře užijí a od kůzlat jsou vždycky celé ožižlané. Hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
  4. :) Cloveku jen ty fotky vykouzli usmev na tvari, uplne si umim predstavit, jak kuzlatka dovadela, je to viditelne! :) Vsechna mladata jsou roztomila.... At se vam vsem dnounohym i ctyrnohym dobre dari :).

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou krásně střapatá jako pejsci a hrozně roztomilá.Musí to být fajn, pozorovat je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, opravdu jsou v mnohém jako štěňátka. Amálka dnes ke mně několikrát sama od sebe přišla a ňuchala ke mně nosíkem, nechala se i pohladit, bylo to milé. Už si taky získala srdce nové majitelky. To je dobře. Ještě by bylo fajn, kdyby někdo chtěl i Bertíka, i když víme, že s klukama je to problematické. Ale je čistokrevný, hezky vybarvený, byla by ho škoda.

      Vymazat