čtvrtek 12. dubna 2012

Roztomilé nadělení


Koza Dorotka se k nám dostala už obdařená. Termín nám nebyl jasný, ale polovina dubna se nakonec vyplnila. Zrovna když jsme už polevili v ostražitosti a k tomu do dnešní sněhové vánice, přišlo na svět tohle roztomilé kůzlečí nadělení.
Je to trochu jiná láce, než byla jehňata. Dorotka si je ostražitě hlídá, na nás vydává výstražné bublavé zvuky a na svoje drobečky jemně pomekává. A ta, když jsme je vzali do ruky k ošetření, křičela, jako když je na nože bere. Je to přesně ten samý zvuk, co jsem jako malé dítě neměla v období kolem Velikonoc ráda. Jako kdyby naříkalo malé dítě, co ho někdo trápí. Mamince se nám to špatně vysvětlovalo, proč ta kůzlátka tak křičí.



Příroda to opět zvládla bez naší pomoci. Dorotka dostala pamlsek za odměnu a pochvalu. Její dětičky se třaslavě začaly stavět na nožky a hledat něco dobrého. Zdá se, že to dobře dopadlo.

13 komentářů:

  1. Krásné kůzlečí nadělení,at se mají čile k světu:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Překrásná jehňátka! Hezký den, Vlaďko. M

    OdpovědětVymazat
  3. :) teda kůzlátka. Ale stejně nádherná!

    OdpovědětVymazat
  4. Vladěnko, to je nádherná nadílka, určitě z nich máš velkou radost. Hezký večer. J

    OdpovědětVymazat
  5. VLADĚNKO, KRÁSNÉ NADĚLENÍ.
    TO JE ŠTĚSTÍČKO.
    OPATRUJTE DOROTKU I JEJÍ MIMINKA A MĚJTE SE HEZKY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  6. Šárko, černé je kluk a šedé je holka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ó, jejej, a já doufala, že si ho necháme!

      Vymazat
  7. Vladěnko, já Ti normálně začínám závidět to hospodářství! :o)) Já bych snad teď z toho chlívku ani nechodila domů spát! .o)))

    OdpovědětVymazat
  8. Vladěnko, tak ta jsou úžasná:-) Normálně, se mi vlily slzy do očí, jak jsem je uviděla (jsem malinko praštěná já vím), jsou prostě kouzelná, nemůžu se vynadívat. Hlavně, ať se jim dobře daří:-) U vás jim bude určitě krásně. Mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
  9. Vladko dalsi krasne nadeleni,je videt ze Dorotka je dobra mama a o sve deticky se boji.Ty se budou mit s Dorotkou moc dobre.

    OdpovědětVymazat
  10. Ta jsou vazne k zulibani, zavidim :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásňoučká kůzlátka. K tomu mečení...Můj otec fungoval na vesnici jako řezník-samouk, dělal lidem hlavně prasata. Co ale nedělal rád, tak kůzlata. To už museli být dobří známí, aby jim neodřekl, ale to srdceryvné dítěcí mečení ho úplně odrovnávalo, byl pak otrávený po zbytek dne. Maruna P.

    OdpovědětVymazat