úterý 15. května 2012

Z kůry olše a cibulových slupek...


... sliboval návod vykouzlit oranžovohnědou. Tu bych moc ráda. Mám ráda tyhle barvy. Odstíny hnědé až červenohnědé a oranžová k tomu, to je sen. Nasekala jsem kůru olše nadrobno a namočila na pár hodin do vody i se zlatými slupkami cibule. Po chvilce vaření pustila do vody krásná červenohnědá barva.



Do lázně byly ponořeny různé typy vlny - kříženka, co se mi tak osvědčila vloni, merino, namořený beran i jehničky valašky. Barva úžasná, i když do oranžové má daleko. A tak jsem po obarvení vlny strčila do lázně jěště hedvábný šátek, moje starší bavlněné tričko a za třetí ještě pedig a dřevěné korálky. Až jsem z té lázně vyždímala, co se dalo. Pro mě je to jedna z nejpříjemnějších barev, co jsem kdy od přírody dostala.



Děkuji za ni těmto nenápadným stromům.



9 komentářů:

  1. Vladko zase dalsi povedeny pokus,barva je opravdu hezka,k jake barve by jsi to tak prirovnala ja to vidim jako takovou do zlatova ale mozna ze je to jen na pocitaci a ne ve skutecnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli, tentokrát to ani fotka tolik nezkreslila. Přemýšlela jsem už, jak bych tuhle barvu nazvala a nejvíc mi připomíná med - barvu nové medové plástve se všemi jejími odstíny. A med je opravdové zlato.

      Vymazat
  2. Vladi, to je nádherná barvička. Moc se Ti to povedlo. J

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, teďka mě napadlo, nevím jestli máš odzkoušeno,co kůra z borovice, ta co se odlupuje ve větru sama ze stromů?...ona má takovou oranžovohnědou barvu....hned jak sem uviděla tu olšovou, tak se mi vybavila z borovic :-))...

    samozřejmě že chválím, barva je i pro mé oči lahodící...

    milé pozdravení do dalších příjemných dnů v barvách....pherenis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zajímavý nápad. Mě ani jehličnaté stromy nenapadlo vyzkoušet, protože v literatuře jsem na ně nikdy nenarazila. Jenže v knížkách jsou jenom osvědčené postupy, tak třeba by to fungovalo. Já teď ale bohužel zápasím s časem. Můžu si hrát jen o víkendu a za týden mi spoustu rostlin odkvete. Tím pádem mi uteče i hodně skvělých barevných příležitostí. Léto snad bude přívětivější.

      Vymazat