neděle 15. července 2012

Barvy stromů - bříza


Loňská barva z listu břízy byla moje nejoblíbenější. Letos jsem se pořád nějak nemohla dostat ke sběru listu, až se nakonec svěží zelené listy proměnily v tuhé, po okrajích oschlé listy. Stejně jsem to zkusila. Odvar byl spíš zelený, ale jakmile jsem vložila valašku namořenou kamencem, byla tu zpět ta nádherně zářivě žlutá.




barveno listem břízy
Vlny jsem obarvila poměrně dost, do česačky natřikrát. A tak jsem si s ní trochu pohrála. U dvou třetin jsem oddělila pesíky od podsady. Zbytek jsem česala celý.


List břízy obsahuje spoustu barviva. Mohla jsem ještě pokračovat dalším barvením, ale rozhodla jsem se ho slít dohromady s odvarem ze slupek cibule. Jaký byl výsledek? Uvidíte příště :-)

4 komentáře:

  1. Ahoj a hezky den na mas napade ale ta barva je supr pockam co potom pletes pa Karin

    OdpovědětVymazat
  2. Nemám slov jsi šikovná!!!
    Přeji pěkný den Jarka

    OdpovědětVymazat