čtvrtek 12. července 2012

Kašmírový šál


 Hotovo! Dopleteno. Pletla bych ráda ještě dál, ale to je vše, co se dá z jedné kozy uplést. Kratší šál.
Vzor jsem našla ve svých starých zásobách časopisů. Je vytržený z Diany, bohužel nevím číslo nebo ročník.


Šála je přesně 5dkg lehká, 115 cm dlouhá a široká 20 cm. 


Posledních pár cm jsem doplétala z upředeného vzorku, který jsem předtím nezbavila všech pesíků. Můžu říct, že to byl pěkný ježek. Mužské tři dny neholené strniště. Lupa a pinzeta na vytrhávání obočí to spravily. Pesíky se dají poznat dobře. Mají odlišnou strukturu, barvu i tloušťku. A z pleteniny šly vytahat dobře. Neradila bych to ale dělat s celou šálou.

11 komentářů:

  1. Tak to je tedy luxusní kousek, Vladěnko a moc hezký vzoreček. .... do háje, budu muset na tom svém kašmíru taky zapracovat :-D, protože taková nějaká šálka by se mi taky hodila :o))

    OdpovědětVymazat
  2. Vlaďko,
    to je nádhera, a ta barva!
    Měj krásné letní dny! M

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi ta šála líbí! Krásný vzoreček, barva ale co si neumím asi ani představit, bude ta jemnost...

    OdpovědětVymazat
  4. Piękny wzór oddaje piękno zawieruchy z wczorajszego postu.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné...dostal semi teďdo rukou mohér, tak jsem na něj zvědavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by se mi taky chtělo dostat do ruky :-)

      Vymazat
    2. No přemýšlím jestli to budu prát....nemám tušení co by to s tím udělalo...jinak někde jsem četla, že kašmír je jeden z nejjemějších materiálů...šálka musí být jako peříčko :)

      Vymazat
    3. Já myslím, že to bude stejný proces jako s kašmírem nebo alpakou. Lidi to přeberou, dají do pracího sáčku a nechají odmočit v horké saponátové vodě. I několikrát, dokud to nepustí všechnu špínu. Tahle vlákna nemají lanolin, jsou sušší, ale předou se dobře. Mně se předly líp na vřetánku. Kolovrátek mi je moc tahal z ruky.

      Vymazat
    4. Na vřetánku jsem ještě nikdy nepředla, ale už jsem nad ním přemýšlela z toho důvodu, že kolovrátek s sebou na cesty brát nemůžu...no zkusím to jak píšete, snad se mohér nezdrcne :)

      Vymazat
  6. Moc pekna prace a libi se mi barvicka :-)

    OdpovědětVymazat