sobota 18. srpna 2012

Filcovací rodinný dýchánek

...jsme si udělaly poslední dva dny u nás na zahradě. Sestra chtěla vyzkoušet mokré filcování, na jehož konci bude samozřejmě vlastnoruční výrobek. Domluvily jsme si nuno filcování, které se mi zdá docela jednoduché.

Použily jsme jemné merino, s kterým už jsem dělala předchozí šály, a hedvábný šál. Na spirálky a zdobné prvky jsme využily moje pokusy s předením art příze. Tady se to moc hodilo. Bohužel to na fotce není příliš vidět.

A bylo to jednoduché. Všechno šlo jak po drátku. Šál byl za hodinku hotový a sestra navnaděná na další práci.


Tentokrát jsme chtěly něco odlišného v přírodních tónech. Využily jsme tedy vlnu jacoba, částečně barvenou olší. Zdobné pramínky jsou z našich valašek. Šál jsme předem obarvily ve žluté barvě z vratiče, která náhodou byla v hrnci (pořád je něco v hrnci :-))


Bohužel, stalo se to, co jsem už jednou zažila. Vrstva vlny se nám sice krásně plstila, ale nepronikala skrz hedvábí. Můj neúspěšný pokus před půl rokem probíhal úplně stejně - barvený šál a vlna z kříženky, takže pořád nevím, kde je chyba. Je to špatně zvolené a nabarvené hedvábí nebo je pro nuno plstění vhodné pouze merino? Snad mi napoví některé z příštích plstění. Vzdaly jsme to, nemělo cenu pokračovat. Ale částečně ufilcovaná vlna se nám líbila a ihned vznikl nápad použít ji na jiný projekt.


Vyzkoušely jsme si to ihned na plstěném pouzdru na brýle a na druhý den naplánovaly kabelu.


Druhý den jsme se pustily do tašky. Mám zatím zkušenost jen s jednou, kterou jsem tu zatím neukázala, není hotová. Vybavená jen teoretickými znalostmi, hlavně odkoukanými u Heather , která nezištně fotí všechny svoje postupy a sdílí je s ostatními, řídila jsem naši společnou práci. Vzhled si samozřejmě vymýšlela sestra, já hlídala techniku provedení.


Tady už je částečně uplstěno. Včerejší nepodařená práce dnes dělá úžasnou parádu.

Dřinu jsem přenechala sestře, ať si svoji chválu zaslouží :-D. Ale už podruhé jsem se přesvědčila, že naše valaška plstí skvěle a rychle. Vůbec se to nedá porovnat s dřinou, kterou jsem musela vynaložit při výrobě bačkor.


A tohle je výsledek. Zatím jen polotovar. Musíme ještě dodělat nějaké úpravy uvnitř (kapsy, zapínání) a také ucho přes rameno.

15 komentářů:

  1. Po tych wszystkich przygodach wyszła Wam jednak bardzo ładna torba!

    OdpovědětVymazat
  2. Ó, tož tak totok je luxusní kousek! Já mám tak šílenou chuť to vyzkoušet a zároveň se strašně bojím, že mi bude do breku, když to zmrvím... A taky líto materiálu... Ségra je borec (však si to za tu dřinu zaslouží - že plácám po ramínku, jo? :o)) Takovéto dámské dýchánky mi chybí... :-(
    A to, co se Ti nedaří, nebojím se, že na to nepřijdeš :)

    OdpovědětVymazat
  3. bomba
    paráda
    boží
    sedím a zírám

    OdpovědětVymazat
  4. Oh, wie wunderschön!
    Hab noch ein feines Wochenende
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj nemam moznost pisu tebe tady ,ano vlna ma muster a nemusis na nic mislim pletlas a hotovo dik za kommentar pa Karin

    OdpovědětVymazat
  6. Vladěnko, to jste si krásně tvořily ... moc se vám to povedlo!!!! Hedvábí jsem plstila jen s jemným merinem (21 mic) a musím říct, že tam se zaplsťovalo krásně. S jiným druhem vlny nemám zkušenost.

    OdpovědětVymazat
  7. Vladko tak ted jste dve sikovne holky,urcite jste si to uzili.Libi se mi tvuj postup ,kdyz to nemuze byt sal tak to bude pouzdro na bryle a hotovo.Pouzdro i kabelka vypadaji hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No víš, Elli, kdybych o tom nic nevěděla, tak to asi vyhodím a budu mít vztek kvůli zmařenému materiálu. Ale chytré knížky napověděly, že si také můžu předfilcovat cosi a to pak je možné přifilcovat na něco jiného. Takže to vymyslel už kdosi dávno přede mnou.

      Vymazat
  8. Děkujeme, Thank you, Dziękuję, Danke :-)))

    OdpovědětVymazat
  9. Kabelku máte holky parádní,to se bude honit paráda.Takovou originální nikdo nebude mít.

    OdpovědětVymazat
  10. Tyto obrázky byly poslední kapka! Dneska jsem do TOHO ŠLA!! :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dařilo se? Já do toho taky dneska šla. A neměla jsem. Byl to tzv. Den Blbec. Opět se mi to nechtělo proplstit na druhou stranu hedvábí, a to jsem použila svoje drahocenné merino. Válela jsem snad 400x a výsledek takový nijaký. Šála sice je, ale budu muset provést nějaké doúpravy.

      Vymazat