pátek 10. srpna 2012

Pedro a Evelin


Toto je můj hlavní důvod, proč jsem pobyt u vody a v přírodě vyměnila za rozpálenou Prahu. Toužila jsem po angorských králících a podařilo se mi je nakonec sehnat. Znamenalo to ale dojet si pro ně nějakých 150 km tam a samozřejmě taky zpátky. Stali se úzkoprofilovým zbožím. Kdysi jsem angoráčky chovala. Na vlnu, kterou jsem tehdy zpracovat neuměla. Posílala se do výkupu, nebo jste si ji mohli vyměnit za již spředenou. Tu jsem ale většinou doplácela. Vzpomínky na jemnou srst běloučkých ušáků se mi vrátily zpátky při spřádání různých typů vlny. A s nimi i touha mít je znovu.

Jména jsme ušákům začali vymýšlet už cestou domů. Každého hned napadne známá dvojka Bob a Bobek, jenže ty už v naší králíkárně bydleli a ještě jsme na ně nezapomněli. Bob, později se prozradilo, že je to Bobina, u nás měl čestnou výsadu umřít na stáří. Padali různé návrhy jmen známých dvojic, které jsme potom, aby se někdo neurazil, přetvářeli do jiných podob, až jsme skončili u jmen Pedro a Evelína. U králíků jeden nikdy neví. Kdyby se ukázalo, že ušák je jiného pohlaví, než k jakému přísluší jméno, dá se to krásně změnit. Holka pak může být Pedra a kluk Evelín. Ale náhodou to vyšlo. Samičky se přece nebudou rvát za uši. To Pedro bude jiná třída - asi rváč, poznáte to podle ukousnutého ucha.






Trochu žárlivý Krok nechápe, proč se nad nimi tak rozplýváme.


10 komentářů:

  1. Vaše nové králíci jsou nádherné! Není divu, že Krok je žárlivý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vladko ty kralicci jsou nadherny,vubec se nedivim ze Krok zarli.Uz te vidim jak zpracovavas jejich jemnou vlnu .

      Vymazat
  2. Jééééé ty jsou úžasní. Taky jsem chtěla angoráčky, ale zakázali mi to doma :(

    OdpovědětVymazat
  3. Vlaďko, ti ušáčci jsou rozkošní!!! Pamatuju si, že můj děda je choval taky a i my jsme prý mívali doma, ale to jsem byla moc malá, takže si to nepamatuju. Přeju ať se daří chov. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  4. No Ty jsi dobrá!! :o)) Já tady roluju nahoru dolů a šišlám na monitor a kluk od vedlejšího PC nechápe! :o)))
    jediťmaljá ti sou nádherní!!!! Ať se jim u vás líbí a daří a brzo ať koukáme na nová miminka! :o)))

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluji k rozšíření býložravého zvěřince.
    Ehm. Můj drahý se onehdá po pár letech (nekecám) prošel dvorem a sadem a našel i stáj a ohradu a tak vůbec. Nevím, co vše viděl a co si představoval a tak vůbec....
    ... sesul se pod pergolou (nejzazší místo kam se normálně od počítače na dvůr vydává) na lavičku, tupě zíral před sebe a vyslovil nezapomenutelné:
    "Řádkem mrkve to začíná, kombajnem pokračuje a konec nevidět."
    Dneska jsem namočila rouno kříženky, zítra má být pařák a pozítří ještě větší, vlna bude schnout jedna radost :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, místo abych si užívala posledních slunečných dnů nebo motala něco z nití, lítám s kosou po louce a seču otavu pro Pedra a Evelínu. Obávám se, že zbytek zvěřince je tak neuvěřitelně nenažraný, že se s nimi nebude chtít o své seno dělit. A taky se bojím, že slova tvého manžílka jsou hluboce pravdivá.

      Vymazat
  6. Wyglądają jak pluszowe misiaki. Cudowne.
    Zazdroszczę Ci tej ilości czesanki.

    OdpovědětVymazat