sobota 8. září 2012

Na výstavišti


Každoroční návštěva výstavy Země živitelka nezklamala, ale ani nenadchla. Jen pár postřehů - méně nepotřebného zboží, naopak více zboží českých výrobců. Méně rostlin do zahrady, zato více krbů, kotlů nebo různých zemědělskýh strojů, více ochutnávek dobrých jídel (bohužel moje fobie z davů mi nedovolila cokoliv ochutnat) a taky více zvířátek. Mě zajímaly ovečky a to jsou jediné fotografie, které jsem zvládla v masách lidí udělat. Tato zemědělská výstava pořád přitahuje spoustu lidí a má stále má co ukázat.

Zdá se, že se chov ovcí stále více rozšiřuje, protože tu bylo k vidění spoustu plemen. Bohužel vám můžu ukázat jen některé. V hale bylo přeplněno a probojovat se k ohradníkům mě stálo hodně úsilí. Stejně vás had z lidských těl posunoval jedním směrem vpřed a zastavit se šlo jen ztěžka. Ovce taky nepostály nebo se prostě otočily zády. Z většiny fotek tak mám jen rozmazané vlněné šmouhy.

Začnu valaškami pana Vejčíka. Hnědá, skoro až černá jehňata se mi líbila nejvíc. 

A tady je výstavní beran. Trochu mi připomíná naši Sněženku.

Hodně se mi líbí ovce vřesová. Snad že se podobá těm našim.

Roztomilá chundelatá kulička. Představovala jsem si svetr z její vlny. Plemeno se nepodařilo zjistit.

Shetlandská ovečka.

 Masná plemena se od těch na vlnu nebo kombinovaných plemen dost liší. Vzhledem i velikostí.


A ještě jedna zajímavá ovečka, která se nebála být modelkou.

8 komentářů:

  1. Na wystawie pełnej ludzi i tak udało Ci się dużo ładnych zdjęć zrobić. Mi też najbardziej podoba się ta owieczka valaška od pana Vejčíka:) A baran ma imponujące rogi!

    OdpovědětVymazat
  2. :o)))Nejkrásnější modelky jsou ty s "brýlema" :o)))
    Ale vůbec všechny jsou krásné a roztomilé...

    OdpovědětVymazat
  3. Zajimava plemena,nektere vubec neznam , urcite jsi si to tam uzila i v te zaplave lidi.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám slabost pro všechna původní plemena jako chovatel. Jako přadlenka zase oceňuji vlnu šlechtěných plemen. A oveček je opravdu tolik druhů, že je těžké si vybrat.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlaďko, to muselo být prima, tedy až na to množství lidí ... ale kdyby nic jiného, tak už kvůli těm ovečkám to určitě stálo za to. Nádherné jsou všechny.

    OdpovědětVymazat
  6. Vladěnko, to muselo být krásné. My se chystáme do Prahy na výstavu jménem vlna a co s ní, už se tam moc těšíme:-) Vřesová ovečka se mi moc líbí a ta její vlna je kouzelná. Máme doma od jednoho pána a je jemňoučká a ta byrvička, krása. Jen co se naučím ji zpracovávat, zatím je to všechno pokus omyl. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle výstava mě taky moc láká, snAD SE MI PODAŘÍ SE TAM DOSTAT. cHTĚLA BYCH OKOUKNOUT DALŠÍ MOŽNOSTI OHLEDNĚ ZPRACOVÁNÍ VLNY. A vidět tolik lidí, co se tím zabývají by bylo fajn.

      Vymazat
  7. Tolik zajímavých druhů...mě se nejvíc líbí ta chundelatá.

    OdpovědětVymazat