sobota 13. října 2012

Čokoládová

zwartbles - česaná příze, dvojnitka

Od jara jsem měla zamluvenou vlnu z oveček místního chovatele. Líbila se mi čokoládově hnědá, nic víc než barvu jsem od toho neočekávala. Dozvěděla jsem se, že chovají zwartbles, možná trochu prokřížené s jiným plemenem. To ale nebylo vidět.


V darovaném pytli byla nakonec místo vzorku na vyzkoušení vlna ze tří oveček. Tak jako většina chovatelů, i tito mají problém kam s ostříhanou vlnou a prý by skončila v popelnici. VELIKÁ ŠKODA!
Po vyprání jsem se nemohla dočkat, až tento čokoládový dárek uschne a já budu moci vyzkoušet předení.

nejjemnější s nejdelším vlasem byla tato dvoubarevná

trochu hrubší, zřejmě z berana

a jemňounká z letošního jehněte
 Rozhodla jsem se udělat několik vzorků a pak se rozhodnout, jakým způsobem budu česat a následovně příst. I na kartáčích vypadala vlna jako čokoláda.


Zleva dva česance jsou připravené pro česanou přízi, první pro tenkou, druhý pro silnější. Pravý česanec je rulička připravená pro vlněnou přízi.

Musím říct, že úplně tenká nit se mi moc nedařila. Chtělo by to lépe vyčesat.

Zkoušela jsem stále kroucení nitě, abych potom mohla skát navajo technikou. Stále mi to jde lépe na vřetánku než na kolovrátku, ale nevzdávám se.

A tady už je upletená zkouška ze všech vzorků. Vlevo nahoře je vlněná příze, vpravo česaná příze a dole trojnitka, která se mi nakonec líbí nejvíce. Horní vzorky jsou pletené na jehlicích č.5 a snesly by i silnější jehlice. To je pro mě zbytečně moc silná příze, svetr z ní by byl tak pro polární výzkumníky.

Stejně jsem si už ale trochu té silné napředla :-) Vlna ze zwartbles se moc dobře češe i přede. Byl to požitek.

10 komentářů:

  1. Ta je krásná.
    Proč svetr pro polárníka? Vesta pod zadek a se zvýšeným šálovým límcem pro kńučiče páteřní. Cemr muší bejt v teple :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tak, Štěpánka má pravdu! Umím si představit takovou vestu...Je tolik krásných vzorů! A takový copan by vynikl nádherně!...
    No, a máš broučka do hlavy, že? :o))) Tak se potom pochlub :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám částečně představu norského vzoru, částečně hnědou přízi s barevnými nopky a pak taky tenounkou přízi pro krajkový šál. Vzhledem k tomu, že mám tři pytle, možná to všechno uskutečním. Ale kdoví?

      Vymazat
  3. Bardzo piękny kolor mają te Zwartbles. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale piszesz, że najbardziej podoba Ci się próbka z przędzy skręconej z trzech nitek, a na zdjęciu widzę przepiękny czekoladowy motek skręcony w dwie nitki. Czy ja źle widzę? A może w trzy nitki dopiero będziesz robić? Tak czy owak wełna jest cudna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš správně :-) Poslední fotografie je opravdu dvojnitka. Příze ze tří nitek je pouze na předchozí fotografii - třetí vzorek.

      Vymazat
  4. Moc se mi ta cokolada libi, krasna barvicka :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná barva. Vlna taky vypadá moc pěkně zpracovaná, ale to není u tebe ani divu. Tak se mi zdá, že takovou ovečku mají jedni chovatelé o pár zahrad dál. Jak jsem je tak očíhla, vlnu asi budou vyhazovat. Asi budu zjara somrovat:-) Maruna P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuju, v popelnici by jí bylo opravdu škoda.

      Vymazat
  6. Vlnu z kříženek zwartbles mám doma, zatím jen načesanou a připravenou k předení, ale už při přípravě bylo vidět, že příze z ní bude zajímavá. Ta Tvoje je skvělá.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak taková vlna je opravdu moc pěkná a netradiční.Věřím ti, že jsi se na ni tolik těšila. Zase vyzkoušíš něco jiného a pokombinuješ se svými barvičkami.Přeji hodně radosti při tvoření.Ahojky.

    OdpovědětVymazat