pátek 23. listopadu 2012

Komu se nelení, tomu se zelení

Nikdy jsem nemusela zelenou. V mém šatníku místo neměla. Asi že jsem bledá s kruhy pod očima a tahle barva na mně pak způsobuje, že se mě lidé starostlivě tážou na zdraví.

To zelená v přírodě, to je jiná! Zjara se strašně moc těším na první lístečky břízek nebo rašící trávu. Tahle zelená je mi moc příjemná, takový ten balzám na duši. Všimli jste si, kolik různých odstínů zelené dokáže příroda nabídnout?


Škála zelených barev také převažuje, když se pustíte do barvení rostlinami. I tyhle barvy jsou mi příjemné. Zvlášť dvě z nich. Tou první je barva z červené lísky a tou druhou barva z květů rákosu. Obě jsem si zopakovala i letošní rok, jen bylo trochu obtížnější získat rostlinný materiál. Letní kroupy umořily i rákos a ten letos neměl mnoho šancí dorůst do své obvyklé velikosti a vykvést. Květy rákosu mají ale velkou sílu obarvit spoustu materiálu. Kromě merina stačil hrnec barvy i na dvě dávky valašky a pořád ještě to byla krásná intenzivní barva.
merino barvené rákosem prozatím schované pro jiné účely

a valaška

Čekala na půdě pro zvláštní příležitost a ta teď nastala. Mám vizi tkaniny, kde se střídá různě hrubá příze s efekty v zelenobílých barvách.

A tak se opět třídilo na pesíky a podsadu...

Česalo do vysokého lesku...

A předlo tence...

I tlustě s puclíky z kontrastní barvy...


Nekonečně dlouhý proces s bonbonkem na závěr - přízí připravenou pro tkaní na novém rámu.

9 komentářů:

  1. Vladko ja uz ani nevim co psat ,tobe to opravdu jde moc dobre,barvy jsou moc hezke, takova zelena se mi libi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pořád dokola, viď? :-) Kdybys mě teď viděla, jak sedím zamotaná do všech těch nití a jak jsem si je pěkně rozstříhala a jak jich mám málo a jak se obávám, že z toho nic nebude... Připadám si momentálně jako šmodrcha (takový výraz pro ty, co všechno zamotají).

      Vymazat
  2. Vlaďko, to je nádhera ... ty krásné zelené odstíny!!! Už se moc těším na výsledek tkaní.

    OdpovědětVymazat
  3. Vladěnko, mně se to Tvoje "pořád dokola" snad nikdy neomrzí! Nad každým příspěvkem prostě vždycky otevřu hu...ústa a zírám a kroutím hlavou a žasnu... To poslední foto, to je nádhera a vím, že následující už bude nějaký krásně zeleně pruhovaný výrobek ještě napnutý na rámu. A už se na něj strašně těším!!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Vladko na co tady vidim jesses supr barva nemam slovo to je nadherna Klasse Spitze mnj moc moc libi a ted pletlas ponosky a vidis so supr mustr man pro tebe dost haha .Moc tebe zdravim Karin

    OdpovědětVymazat
  5. Piękne zielenie!
    Z białym widać całą urodę! Piękne!

    OdpovědětVymazat
  6. Vladíííí, krásně se ti zelení! :-) Něco u men máš :-) papa http://zadomacimstestim.blogspot.cz/2012/11/mych-malych-11.html

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Vladko, to jsou nadherne odstiny, uz se opravdu moc tesim, co vykouzlis na ramu! Ja zatim pouzivam barvy na potraviny a jednu davku se mi podarilo misty zplstnatit :( Nasla jsem ochudek, kde se daji koupit prirodni barviva, pro mne nezkusenou je to dalsi inspirace co vse se da na barveni pouzit.
    http://www.pure-tinctoria.com/
    Mej se moc pekne, zdravim,Monika.

    OdpovědětVymazat
  8. Tolik pěkných odstínů,paráda.

    OdpovědětVymazat