středa 12. prosince 2012

Praha adventní

 Praha v mrazivém oparu...

Praha jemně zasněžená

Praha s vánoční atmosferou...

Praha s kapkou humoru... 
Ne nebojte, to není oběšenec. Tenhle chlapík si tam klidně visí za jednu ruku a druhou má v kapse. 
Tiše se houpe nad hlavami lidí a pozoruje čilý ruch dole v uličce.

A nakonec Praha vlněná...
V Betlemské kapli nádherná výstava betlémů a vánočních dekorací ze všech možných i nemožných materiálů. Fotit se smělo, ale jen bez blesku, takže většina fotografií je k ničemu. Velká škoda!
Speciálně na tento betlémek z vlny jsem se těšila. Sledovala jsem jeho vznik ZDE na blogu u Moniky.

A tento betlémek mě naprosto okouzlil svojí "jednoduchou" krásou. Jednoduchou v uvozovkách, protože znázornit minimálními prostředky takovou krásu určitě jednoduché není. Bude za tím spoustu trpělivosti a lásky. Autorkou je Marta Landová.


5 komentářů:

  1. To je krása! Takové betlémky jsem viděla letos asi poprvé jen na internetu, je to úžasně něžné. Obdivuji vás všechny šikovné ručičky, máte mou hlubokou úctu!!

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko udela jsi si hezky vylet,betlemy jsou hezke a je na nich videt ze lide kteri je tvori maji velkou trpelivost.

    OdpovědětVymazat
  3. Szopki ok. Praga też. Tylko dlaczego ten facet wisi?
    Pozdrawiam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sochu "Viselec" stvořil David Černý, náš sochař. On má rád takové legrácky v umění. V Praze jsou ještě třeba miminka, co lezou po vysílací věži na Žižkově. Také je autorem London booster,to je londýnský autobus, který cvičil kliky v době olympiády v Londýně.
      Tahle socha visícího Sigmunda Freuda byla vystavená v mnoha světových městech a občas vyvolala poprask i zásah hasičů, když si lidé mysleli, že je to sebevrah. Na mě tak nepůsobil. Je to takové vtipné Hamletovo "Být či nebýt?"
      David Černý je trochu provokatér, ale proč ne? Umí to. Třeba tato socha: http://www.youtube.com/watch?v=5xjfYsulSxE

      Vymazat
  4. Téda mám obrovskou radost, že se můj betlémek objevil u vás na blogu a že jste byla na výstavě se podívat. Radostí z fotografie mi vytryskli slzičky radosti. Aspoň vidím, že jen tak na tom blogu to není a je to pro určité tipy lidí užitečné. Tohle mi kope nahoru víš a víš v tvořivosti. Brzy na mém blogu se objeví zprávička o výstavě a o předvádění výroby z ovčí vlny.

    OdpovědětVymazat