čtvrtek 3. ledna 2013

Co dělají v zimě lidičky


To je na dlouhé povídání. Byla to taková předvánoční smršť všeho možného. Někdy ani nebyl čas nebo příležitost vzít fotoaparát a zmáčknout spoušť. To mě dost mrzí, protože to,co dokázaly vytvořit z vlny např. děti, bylo nádherné. Stromeček zahalený celý do sněhobílých ozdob z vlny byl velmi originální. Ale znáte děti, ty se chtějí svými výrobky pochlubit i doma. Před Vánoci jsme se také ještě stihli sejít na malé filcovací tvoření, děti i dospělí. Tady jsme pár fotek v přestávkách stačili udělat. A doma se předlo, pletlo, háčkovalo a dokončovaly se poslední dárky. Také jsem se naučila nový způsob česání vlny. Něco z toho se tu určitě objeví. Dnes pro pokoukání nebo inspiraci filcované nuno šály.


Přípravné práce trvají asi nejdéle, ale jsou důležité.





Výsledek je vždy trochu překvapivý, když se po rozbalení šály svázané do role vyloupne z původně načechrané vlny jemná plsť.





Je skvělé užít si celý proces tvorby od barevných chomáčků až po poslední fázi, kdy už všechno drží pohromadě a šál se koupe v máchací lázni.

19 komentářů:

  1. Já se tady Vladěnko teďka směju:))) Telegraficky: zítra musím přežít oslavu manželovy 50 o cca 60-ti lidech, v So se z toho asi budeme vzpamatovávat, v Ne se přinutím pozašívat dceři nějaké věci (zase odlétá...) a od nového týdne vytěsním z kuchyně všechny včetně kocoura, protože už od adventu se psychicky a "internetově" ladím do akce! Mám nakoupeny zbytky krásně barevných šifonů za úplně nádherné ceny:) Jemné vlny mám snad dost (ale asi budu ještě objednávat:o), bublinkové folie i záclonu taky a mýdlo se rozpustí raz dva.
    Šmarjá..Neuvěříš, jak se na TO těším!!!
    Ad vaše vánoční tvoření... Kdybych měla někoho takového blíž...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to bude krásné, zvlášť, když si to dáváš za odměnu.
      Mě čeká podobná oslava, rozdíl je jen v tom, že je moje vlastní a uspořádat si ji musím sama.

      Vymazat
    2. Vladěnko, já si to letos na manželovi nacvičím a za rok jdu do něčeho podobného :o))) Jen tak jsem si spočítala kolik "toho" asi budu mít já, no a vyšlo mi stejné číslo! :o)))
      Sice nevím kdy to bude, ale už teď Ti přeji VŠECHNO NEJ!!!:)

      Vymazat
  2. Náádherné. Zrovna dnes jsem měla v ruce tmavou jemnou vlnou quessantských oveček. Po stěhování se doma možná pustíme do filcování, díky za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, vlna z quessantek, to zní zajímavě. Líbí se mi přírodní barvy, vypadá to potom trochu jako kůže - luxusně. Jen to chce vyzkoušet na kousku mimo. Mně se totiž jiná vlna, než kupované merino, do hedvábí nepodařila zaplstit. Možná do toho šifónu, jak píše Lenka, ten má větší díry.

      Vymazat
  3. Vlaďko, to jste si krásně zaplstili/y ... šály jsou nádherné!!!! Taky jsem si říkala, že se budu muset opět pustit do nějakého toho "vlnění", protože mám už docela absťák :-D, ale v poslední době jsem ulítávala na richelieu výšivce. Jinak Tobě i celé rodině přeji požehnaný rok 2013, plný lásky, pohody, štěstí a zdraví a už se moc a moc těším na další vlněný příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, děkuji za přání a samozřejmě přeji i tobě nový rok, plný pohody. Doufám, že už je u vás líp.
      Na richelieu jsem taky svého času moc a moc ulítávala, to jsem ale ještě měla "jehly s ouškem". Poslední dobou nacházím ucha jen u velkých jehel na vlnu, ty jsem ještě schopná navléct, ale vyšívat s nimi bohužel moc nejde. Neskutečně mě to štve. Šití i vyšívání je zastrčeno spolu s šicím strojem do nejzazšího kouta, protože navlékat každou jehlu na desetkrát je k uzoufání. Ještě že je vlna tak hmatatelný a viditelný materiál.

      Vymazat
    2. No já už se Vladěnko nějaký čas neobejdu bez takového toho udělátka - navlékač jehel - jenže kolikrát i trefit se tím drátkem do ouška je strááášný problém! :o))))

      Vymazat
    3. Udělátek jsem si nakoupila do foroty, potvory se ale pořád někam schovávají. Spíš bych našla jehlu v kupce sena, než jedno navlékátko a jehlu s dostatečně velkým uchem. Ke všemu se mi začaly dost často schovávat i brýle. Právě teď jedny postrádám.
      Za přání děkuji, je to už tak brzy, nemám z toho žádnou radost. Nechce se mi tomu číslu uvěřit, vždyť jsem na světě teprve takovou chviličku :-(

      Vymazat
  4. Ach, Vlad'ko Twoje szale jak zwykle są cudne! Ale i tak najładniejszy jest ten, który mi podarowałaś.
    Bardzo jestem ciekawa tego nowego sposobu czesania wełny. Będę czekać!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti šála líbila. Tobě už nic nového nemůžu ukázat, vždyť všechno znáš :-) Trénovala jsem česání na holandských hřebenech. U tebe na blogu jsem je také viděla, mísila jsi na nich barvy.

      Vymazat
  5. Mila Vladko, opozdene preji vse nejlepsi do noveho roku. Hlavne hodne zdravi a pohody, to je myslim to nejdulezitejse. Take jsem se k pocitaci v prosinci moc nedostala, ted uz je ale zase klid(tedy relativne)veskere vanocni dekorace uklizene a v pondeli se po dlouhe prestavce zase chystam do klubu pratel vlny. Uz se na to posezeni moc tesim, 4 hodinky u kolovratku ve spolecnosti stejnych nadsensu je moc fajn. Saly jsou nadherne, dekuji za inspiraci, jen jeste kdyby bylo vic casu :)) Vladko posilam moc pozdravu a preji hezky zbytek vikendu, Monika.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera - obdivuji. A do nového roku přeji vše nej nej nej.

    OdpovědětVymazat
  7. je to zajímavé. plstila jsem kdeco, ale to nuno, nu, no, uvidíme, zda to někdy zkusím. zatím mě volají jiné záležitosti. u tebe se vždy něco dozvím. já vím, že už jsi to nuno dělala, i jsem to komentovala, ale klidně se chlub i podesáté, to není nikdy stejné. nu, no, měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
  8. Vladi, už jsem kvůli tobě doplnila návody na mýdla, koupíš tam i suroviny. já to doplnila olivovým a palmovým olejem, co byl v Tescu v akci a tak :).
    podle tvých rad právě češu a předu alpaku s ovčí vlnou a je to, kurnik, krátký a pouští chlupy, ale je to tak heboučké, jako ještě nic, co mi přišlo z chlupů pod ruku (no já ještě tolik zkušeností nemám). ale myslím, že časem se ty chlupy uvolní a většina tam snad zůstane a bude z toho něco fajnového. trošku jsem i upletla (jen jednoduše, nic tak složitého, co pleteš ty levou zadní) a je to velice, velice příjemné porochnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, určitě vyzkouším.
      Chlupů se neboj. Nosím z té míchaniny šálu denně už od začátku sezony. Žádné chlupy nepouští, zato HŘEJE! Rukavice mám čistě z alpaky. Z těch chlupy drobet lezou, ale jen tak, že jsem jak ve vatičce.

      Vymazat
  9. Moc,moc zdravím.
    koukám,tolika krásných věciček tu je...jsem tu mooc dlouho nebyla.
    V prosinci jsem zkoušela mokré plstění a je to bomba!!♥

    Žaneta

    OdpovědětVymazat