neděle 20. ledna 2013

Velké ticho...

... zde na blogu neznamená, že se nic nedělo. Naopak, v mém reálném světě se toho dělo tolik, že na ten virtuální nezbyl čas. Nevydržím a přeskočím některé přadlácké i chovatelské historky. Musím se totiž pochlubit svým novým pomocníkem a doufám, že časem i velkým kamarádem. Hodně jsem šetřila, ke kulatým narozeninám si nepřála nic jiného, pomohla rodina i ovečky (dotace) a voilá! Mám ho! Zatím nevypadá, ale brzy z něj bude krasavec.



Co že je to v té krabici ukryté? Vytoužený stav. 
Určitě už dobře rok sháním informace, čtu postřehy, vyptávám se a sleduji ostatní, na čem pracují. Chtěla jsem být patriotem a vybrat si výrobek českého původu. Je z čeho vybírat, ale mě nakonec přesvědčila dokonalá instruktážní videa k navádění osnovy firmy Ashford. Nejvíce jsem se totiž obávala, že nezvládnu právě tento první krok, nezbytný při tkaní. Na videa jsem se podívala několikrát, až bylo rozhodnuto.


Nemůžu si pomoci, ale musím projevit velké uznání tomu, jak mají výrobky této firmy všechno promyšlené.
Stav přišel rozložený na jednotlivé součástky, úhledně zabalený spolu s polopatickým instruktážním návodem. Zvládla jsem ho smontovat dohromady sama, jen občas bylo třeba použít manželovy hrubší síly.
Takto vypadá rozložený, zabere přesně místo na našem jídelním stole.



A takto vypadá složený, když ho jdu uložit do svého kumbálku, kam schovávám před návštěvami všechen můj pracovní nepořádek. Tahle jeho skládací a rozkládací výhoda mě také hodně oslovila. Stav se totiž dá složit i se zavedenou osnovou, uklidit do kumbálku, návštěva odejde, rodina poobědvá a šup s rozloženým stavem zpátky na stůl.


Sobota se nesla v duchu trápení se s osnovou, neděle pak proběhla radostně, tkaní bylo hotový požitek. Ale to je dlouhé vyprávění na celý nový článek.

8 komentářů:

  1. Vlaďko, velká gratulace!!!! Stav je super a já už se moc těším, až se pochlubíš nějakým výtvorem. Přeji příjemné tkaní.

    OdpovědětVymazat
  2. Wspaniale! Hurra! Prawdziwe krosno! Gratuluję! I czekam na dalszy ciąg:)))

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji a už se těším,co nám tady ukážeš utkaného..:-D (doufám,že můžu tykat..jsme asi stejně mladé,taky mám dospělé děti..:-D )
    Daška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daško, ve světě internetu mi přijde divné spíš to, když mi někdo vyká. Mladé jsme všechny, stárnou jen naše děti ;-).

      Vymazat
  4. chachachá, já se fakt směju, to je bájo! pořád jsem slídila a čekala na nový příspěvek a nakonec jsem ho propásla a čtu až teď. ale to nevadí. v duchu si mnu ruce, myslím, že tenhle tolikalistový kousek (ani jsem se neodvažovala... tolik!) dorazil na to pravé místo a nedočkavě očekávám, o jaké dobrodružství s ním se s námi podělíš. pak budu jen sedět s pokleslou čelistí...
    Vlaďko, potěšila jsi mě asi na celý den!
    já se směju pod fousy...
    snad někdy dokážu navléknout osnovu na ten svůj jeden lístek :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vladi, už se také moc těším, až nám tu ukážeš nějaké své dílo.
    Úžasné... já bych si netroufla. Dílu zdar!

    OdpovědětVymazat
  6. už jsem tu znovu a zase se kochám, to je paráda!

    OdpovědětVymazat