neděle 24. února 2013

Tkací maraton...


... skončil s předposledním dnem tohoto týdne. Osnovní válec je prázdný a na druhé straně se naplnil zbožový válec tak, že už nezbyla ani skulinka.




Vešlo by se tam toho víc, kdybych si mezi utkané nevkládala kartonové pásky, které patří do výbavy stavu. U osnovy je to dobré a funguje to, ale na druhém konci mi pásky překážejí v práci a příliš zvětšují natočenou tkaninu. Příště použiju hedvábný papír, jak jsem někde viděla.


Osnova vydržela, dokonce i dodatečně nasnované nitě na okraji. Naškrobení tedy pomohlo. Práci jsem odvinula z válce a byla to délka téměř přes celý obývák. Nakonec jsou tam prostírky čtyři a zbytek využiju na nějaké tašky větší nebo menší. Ještě nevím. Navíc chci vyzkoušet valchování (proces změkčování vlněného sukna), tak možná nakonec něco z toho i zničím.



Vyzkoušela jsem si různé vazby. Některé vynikly, jiné mě zklamaly, asi by potřebovaly jiný materiál nebo jinou tloušťku příze a osnovy. Všechno se musí zkoušet. U ruky mám velký zápisník, kreslím, dělám si poznámky i čárky. Je u mě normální, že jakmile začátek tkaniny zmizí z dohledu, už nevím, co jsem tam vytvořila.
 


Příze spředená z pesíků valašky se ukázala dost tuhá a nepodajná. Další zkouška tedy bude s přízí spředenou i s podsadou a o trochu silnější.




Všechny fotky jsou focené z nedočkavosti večer, proto všechno působí zažloutle. Už se nemůžu dočkat sluníčka. Pořád sněží a jestli do těhle závějí začne pršet, jak nám předpovědi slibují, máme se na co těšit. Už se nechce ven ani našim zvířátkům. Zajímavé! Mají to stejné jako já. Mráz ani jiskřivé závěje jim nevadí, ale jakmile nastoupí čvachtanice, raději si zalezou.

neviděli jste někde jaro?

11 komentářů:

  1. Teda to krásná šála(o: Některé kousky jsou fakt výstavní!

    OdpovědětVymazat
  2. Vladi, máš to překrásné. S tím valchováním radši nechvátej, zkus si to na nějakém malém vzorečku. Tady toho, co jsi vytvořila, by byla obrovská škoda, kdyby se to nějak nezdařilo a navíc 4 prostírky, to už máš vlastně soupravu. To valchování může být ale dobrý nápad, Skotové tu vlněnou tkaninu taky valchují. MarunaP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, už se stalo. Jeden kousek jsem trochu poškádlila zvonem na odpad. Vydržel, jen barvy se trochu změnily, nemají rády mýdlo. Jestli to pomohlo, uvidím, až to uschne. Prostírky valchovat nebudu, ale chtěla bych si udělat nějaké podsedáky, aby se na nich dalo sedět a nemusel se přitom člověk cítit jako v bodláčí.

      Vymazat
  3. Vlaďko, máš to moc povedené - krásné vzory i barvičky!!!! Jsi fakticky moc šikovná. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš děkuju a přeju taky hezké dny. Sluníčko, sluníčko, sluníčko!!! Hrozně mi už chybí.

      Vymazat
  4. Jůůůůů
    Jedno prase asi praskne na dokoupení listů ke stavu. Víc jak dvoulistý z toho svého asi nevyčaruji. Škoda, že se jedno tele narodilo mrtvé a že už dlouho kravičky nedaly jalovičku. Věděla bych, za co vyměnit :-)
    Soucítím po tkacím maratonu s tvými zády.

    OdpovědětVymazat
  5. Vladko ty teda vubec nezahalis ,prostirky budou hezke. Urcite jsi u toho stravila hodne casu ale vysledek je moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  6. Kdo si hraje - nezlobí!
    A vaříš taky občas? :o))))
    ..ne, si dělám pr.. :o) ...a jen žasnu.

    OdpovědětVymazat
  7. Vlaďko,tady jsem již nebyla pomalu sto let,ale žasnu,za prvé jak tě ovečky zásobují a jak to umíš zužitkovat,jsi veliiiiiiiiiiiiiká šikulka - super.

    OdpovědětVymazat