sobota 6. dubna 2013

Jura


Seznamte se s novým členem našeho stádečka. Tenhle kozlík - fešák kašmíráček nám včera padl do oka v inzerátu, hned se telefonovalo a dnes se pro něj jelo. Taková akce kulový blesk. Dlouho už uvažujeme o tom pořídit kozám kozlíka. Ten současný byl jen provizorní řešení, protože kozy se na podzim nějak nechtěly prskat a když je mužský ve stádě, jde to snáz. Svou práci vykonal, ale je to takový zakrslík a v tomto se mu kůzlata dost podobají. Naše dohady se točily okolo problému, jestli pořídit kozlíka bílým kozičkám nebo kašmírkám kašmíráčka.
Mě tenhle bílý krasavec ihned přesvědčil. Bude z něj za stravu a byt hned dvojí užitek - kůzlata a vlna, bílá k tomu!


Kozí uvítání bylo překvapivě přátelské. A Bambule, jak se zdá, se nám zamilovala na první pohled.

to je ale krasavec!

ten se mi líbí a jak voní!

jděte mi od něj, ten je můj!

Jen kozlík Matěj se na nového bílého krasavce díval nedůvěřivě. Určitě už tuší zradu. 
"Dej si na mě pozor! Svoje holky já si ohlídám", prskal kozlík na všechny strany, jednou na Juru a podruhé zas na staré kozy, co si šly po uvítací ceremonii zase v klidu přežvykovat.



 Jura dnes stejně chtě nebo spíš nechtě půjde dnes nocovat k beranovi. Bojíme se o kůzlata, aby je neutloukl.



Co to mám dnes k večeři? Tak tohle tedy neeee!


Ale tohle zase jooo! To jsem asi ještě neochutnal. A je to dobrééé!


19 komentářů:

  1. Dobrý večer pani Vlaďka ,capko je veľmi pekný a vzbudzuje aj rešpekt .A tie Vaše práce, to je nádhera.Aspoň jednu desatinu z toho vedieť to by bolo :) . V nejakom článku som čítala že sa tešíte na dôchodok,čo všetko budete robiť,ale času nebude ani potom.Tak Vám prajem, aby bol čím skôr,aby ste si mohla tie svoje sny splniť A ak dovolíte odkuknem si od Vás niečo o spriadaní vlny. Prajem veľa zdaru.

    OdpovědětVymazat
  2. Rohy má impozantní. Ten si "foukat" nenechá...
    Dotaz hlupani: kozy se nestříhají, srst je jim "jen" vyčesává, že? Mám krátkosrsté, předení nehrozí. Přeci jen preferuji (starý astmatik) dojnice :-) .
    (Teď mi přelínávají krávy. Vyčesávám z nich, hlavně z Terezy, velice jemnou srst. Zkusila jsem ji stočit - vlákna jsou tři až pět cm dlouhá - ale nedrželo to při sobě aby se z toho dalo dělat přadeno a dál třeba plést. Ono to tedy nešlo ani prohnat kartáči do česance, jen pomalinku hřebenem na koleně :-) Nadchla mne jemnost pouštěné srsti, musela jsem zkusit. Ale šlo to celkem dobře zatkávat do plátnové vazby. Jak na kartonu, tak i na stavu.)
    Přeji na příští rok hodně dlouhosrstých kozlátek. Kozlík je nádherný.

    OdpovědětVymazat
  3. Kozlík je opravdu krasavec. Ty zvířátka se u vás tedy mají ... Moc zdravím Margita

    OdpovědětVymazat
  4. Vladi, to je teda opravdu fešák!!!! Má sice moc roztomilý kukuč, ale ty rohy vzbuzují respekt.

    OdpovědětVymazat
  5. Bambuli se nedivím, je to hezoun jak ze žurnálu:-)
    A moc děkuju za přání, udělalo mi radost!

    OdpovědětVymazat
  6. Vladko poridili jste holkam peknyho fesaka.

    OdpovědětVymazat
  7. Vladi, kozlík je velmi šmrncovní...i mě se zamlouvá :-D....má cosi do sebe :-))...tak ať je u Vás doma a dělá radosti kolem sebe.....
    s pozdravením...pherenis

    OdpovědětVymazat
  8. juj pěkný je:) ať se mu daří!

    OdpovědětVymazat
  9. Gratuluję! Nie dość, że przystojny, to jeszcze z charakterem. Nie ma się co dziwić, że kozy w nim zakochane!

    OdpovědětVymazat
  10. Jura je vskutku jura.Je to kozlík krasavec.At se mu u Vás daří.Věra

    OdpovědětVymazat
  11. Vážně krasavec. Fotky mě z našeho sterilního velkoměsta přenesly trochu do života:) Díky, Iri

    OdpovědětVymazat
  12. To je ale fešák!!! Tak hup a hop! ...a letos už budou mláďátka? :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ne, letos už mají holky splněno. A on je ještě mladíček :-)

      Vymazat
  13. Další pašák do stáda. Nikdy jsem se nestarala o domácí zvířata, ale ty řeči o kozlech jsou taaak známé! Třeba, že nepude a nepude. Ta fotka je bezvadná.

    Mně u vás doma tak moc baví ta jména. :)
    Ať se mu u vás líbí.

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jsou nádherné.Jura je takové neobvyklé jméno pro kozla.A budete mít vlnu,pane jo.O vlně jsem kdysi četla a kašmír je krásně hřejivý,jen je s tím asi dost hodně práce.

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji všem za návštěvu i milé komentáře. Nějak teď nestíhám, je víc práce kolem vší drobotiny a k tomu je období nutné údržby (ošetření paznehtů, gumičky, známky, čeká nás česání a střiž). Ale alespoň vysvětlivka, jak Jura ke jménu přišel: Bude se jmenovat Běloušek, pravila dcera. Hned jsem to zavrhla. Nebudu na kozla volat Běloušku. Dyť je to hezký, jako ten kůň... zase dcera na to. Ten se jmenoval Jurášek, pravím. Jsem znalec pohádek, se třemi dětmi jsem se je naučila nazpaměť. S Juráškem už bych se snad i smířila, ale kozel má mít pořádné srdnaté jméno. Vždyť je to takový jura, ne? A navíc beran Bivoj je z linie ondráš. Tak se tam teď pasou pospolu - Ondráš Bivoj a kozlík Juráš.

    OdpovědětVymazat