pátek 24. května 2013

Jak jsme (nena)dojili

nebojte, není mi špatně, jen se protahuju

Od té doby co máme zvířata, se docela často směju. Směju jejich výrazům, jejich dovádění a taky se směju našim chovatelskoamatérským pokusům. Třeba včera.



Narodilo se poslední jehňátko - kluk jako buk. Snad proto se jeho máma rozhodla mít vemeno jako kráva s naditými cecíky. Jenže miminko takovouhle nadílku ani nebylo schopné nacpat do pusinky. A tak jsme zase chodili kojit. Beránek se naučil cucat dobře alespoň z jednoho menšího, ale ten druhý bylo třeba trochu odstříkat, aby se na mlíčko taky dostal. A tak jsem poprvé dojila :oD
Mlíko ve vemínku, jak proudí tam a sem, jsem cítila. Ale ven nešla ani kapka. Až po chvíli, poučená manželovými radami zkušeného, začalo mlíčko stříkat ven. Oddojila jsem, miminko mohlo lépe k vytoužené potravě, a já se, rozjařená z úspěchu, začala rozhlížet kolem.


Helemese, koza Balbína má taky pořádné vemínko. Kluci už jsou velký, pasou se, že by už tak nepili? Zkusíme to s ní za hodinu, odběhla jsem si pro rendlíček na trochu mléka.

Už když jsem se vracela, musela jsem se smát svojí naivitě. Kluci stáli pod mámou a brali ji jako o život, bříška vyboulená, ale to by bylo, aby se tam ještě něco nevešlo.
Třeba na nás ještě něco trochu zbylo! Mačkám cecík a u druhého je přisátý bílý kluk a nedá se odehnat. Z té mé jasně prázdné části ukápne několik kapek na dno rendlíčku.

"Tak co si z toho uvaříme?" špičkujeme se cestou domů s mou drahou polovičkou. "A ne že mi všechno vypiješ, ať mi zbyde na kafíčko!"
Koukám na ty čtyři kapky na dně a chlácholím ho: "Neboj, do kafe mít budeš!"



nemáte pocit, že se mi tu někdo směje?


11 komentářů:

  1. Vladi, ty jsi expert :-))))))Krásný den Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko tak to je u vas tedy plno zabavy.Doufam ze jste ty ctyri kapky po ceste domu nerozlili.My jsme konecne skoncily strihani ovci a tak uz zase budu mit vic casu an moje veci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Elli, měla jsem co dělat, abych cestou nebryndala a neupíjela :-)

      Taky si říkám, že už bych se ráda věnovala víc svým věcem. Snad už to půjde. Doufám, že jste měli dobrou ovčáckou žeň a že se zadařilo.

      Vymazat
    2. Vladko dopadlo to dobre ,pocasi nam pralo .Pytlu bylo dvacet sedm po dveste kilech,ted musime pockat az udelaji testy jaka je kvalita a potom to pujed na burzu ale to bude az v cervenci.Vasek zasazel dvacet hektaru repy a tak tam vsechny holky sly ,maji tam opravdu hodne zradla a pole je dobre chranene od vetru, ostatni pole si alespon dopocinou.Letos jsme zase preventivne strikaly proti vsim a holky nemohly dostat kabaty tak doufame ze pres den jeste bude hezky i kdyz rano uz jsou namrazy.

      Vymazat
    3. To máte za sebou velkou hromadu práce. Přeji vám, aby se taky zúročila.
      Řepu jsem letos taky zasadila (ale ne 20 ha, ha ha ha). Dlouhá letošní zima mě vyléčila. Pořád jsme dokupovali seno a holky byly stejně pohublý, nestačilo jim to. Stejně to je legrační, v jakém poměru my dvě hospodaříme - asi tak 100 : 1. To se musíš vždycky až za břicho popadat (:oDDDD

      Vymazat
    4. Taky mám kousíček řepy zaseto. To mně těší, že když to mají odborníci, tak jsme asi udělali dobře:-)MarunaP

      Vymazat
  3. Jo zvířátka,krásně se vám to rozrůstá.

    OdpovědětVymazat
  4. Vladi, to, co jsi viděla na mém blogu je šáter:-)). Lituji, že bydlíš tak daleko. Chodila bych na radu, jak na vlnu. A ještě dotaz.Prodáváš vlnu?? Myslím už v přadýnkách. Dík Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Kozí mlíko mi chutná. Ještě když kamarádka měla kozenku, vždycky jsem hrneček dostala, když jsme přijeli... Už dlouho není čas na takovou zábavu.. :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Moc se mi líbí, jak tu svoji práci kolem zvířat i vlny bereš s nadhledem a humorem. Myslím, že tě za to má ten tvůj zvěřinec včetně tatínka rádi.

    OdpovědětVymazat