středa 29. května 2013

Když rozkvetou blata

Purkrabský rybník

Včerejší den byl po dlouhé době moc krásný. Slunko příjemně hřálo, to mám vždycky lepší náladu a spoustu elánu, a tak mi šla práce hezky od ruky. Mám za sebou vypletý záhon, přeházený kompost,  na něm vysazené sazeničky a ještě zbyl čas na procházku. Musela jsem se tam vrátit. Sobotní vycházka byla totiž sice deštivá a studená, ale při obchůzce našich oblíbených míst jsem konečně viděla to, co mi vždycky ujde - rozkvetlá blata. Bohužel jsem byla bez foťáku. To se mi stává často. Tahám se s ním a nic nevyfotím. Nemám ho s sebou a najednou by toho bylo k focení... Zvu vás tedy na obrazovou procházku do míst, kde pěšinky vyšlapala zvěř a ne lidé, kde občas musíte skoro po čtyřech, ale stojí to za to.


Nejprve vstoupíme do vlhkého borového lesa. Teď na jaře je v něm všechno svěží. Miluji tuhle zelenou.


Provizorní můstek naznačuje, že ne všude se dá projít suchou nohou. Tak pozor, kam šlapete!


Stále se nemůžu nabažit té zelené.
 

Není krásná?
 

V blízkosti vody začínají rozkvétat první kosatce.
 


Povinná zastávka. Krok si vyžebral pár vodních aportíků.


Vyplašil při tom volavky, co tiše číhaly na svou kořist
 

I voda  je dnes zářivá a čistá (jak jen může s přítokem z rašelinišť být).


Konečně se nám otevřel pohled na blata.
 

A podívejte, ještě kvetou!
 

Kam se podíváš, všude je zářivě bílé nadělení.
 

 Vpravo, vlevo i tam vzadu. 
Není tam ale radno chodit, to ví i srnky a proto jejich cestičky vedou okolo téhle nádhery.


Poslední rozloučení - pohled zblízka. Vlastně to ani není květ v pravém slova smyslu. Takto  kvete suchopýr. Jemná chmýří mi připomněla bavlnu. A hádejte, co jsem si odnášela domů na vyzkoušení?


12 komentářů:

  1. Děkuji za vycházku, máš pravdu, včera bylo krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. moc pěkné to tam máš Vlaďko ještě že se aspoň jeden den udělá hezky to má člověk hnedka lepší náladu měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  3. Kráásné fotky. Taky se ráda těším přírodou..Je v ní tolik co objevovat. Včera jsem šla do práce a zaujalo mě, jak se lípa žene do květu. Málem jsem zakopla a pán, který šel naproti si možná myslel, že si vyhlížím tu správnou větev. Když jsem se zastavila u druhé lípy tak se ještě ohlédl a kroutil hlavou:-) Vladi, krásný den.Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Vysekáváme teď v lese, tráva roste jako o závod. Zelená má teď zjara tisíce odstínů, člověk těm býložravcům až závidí. Letos sekám brzo, a tak jsem si všimla, že tam opravdu máme konvalinky. Krásné jsou koberce pomněnek a vedle nich pryskyřníky. Doufám, že si něco nafotím, mám koupené rámečky na trojici fotek. Tak si chci na schodišti a chodbě udělat takové přírodní miniseriálky. Jenže vždycky zapomenu foťák v autě a už se mi nechce ani těch 200m pro něj, jak jsem z toho sekání zmořená :-(MarunaP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím je člověk starší, tím víc to vnímá. Jaro je nádherné právě pro tu zelenou. A je neuvěřitelné, jak krásné jsou kvetoucí trávy - tolik druhů tu je a tolik rozličných barev jejich květů! Dřív to člověk opravdu nevnímal, řekl si - No to je toho! Tráva! Teď se pro nás stala darem i bohatstvím. Ráda seču trávu - kosou i srpem, ráda ji suším, už se na to přímo těším.

      U nás je po lesích zase jiná skladba rostlin - sasanky, jaterník, podběl, kokořík, brčál, konvalinky také, ale takové zvláštní - lesní. No a samozřejmě borůvky a brusinky, ty teď nádherně kvetou, doufám že budou. Pořád je co fotit, ale foťák bych musela mít zabudovaný v čele. Většinou ho nemám, když najdu nějakou krásu.

      Vymazat
  5. nááádherné fotky !! nádherná krajina, až mě z toho zamrazilo ..děkuji za tu nádheru a přeji krásný den!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Vlaďko, to je nádherná příroda a úžasné fotečky. Díky za to, že jsi se o tu krásu podělila.

    OdpovědětVymazat
  7. Vladko tam u vas je krasne,ale zapomela jsi sebou vzit vase stadecko ty by se tam mely jako v raji. Krasne to tam kvete , nerikej ze bude skouset a upredes to chmyri ale asi ano.Jsem zvedava jestli to pujde.My jsme dneska rano mely dve sede volavky na zahrade .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli, ono to tam jenom vypadá jako ráj pro ovečky, ale chodit se tam nedá, jsou to bažiny. Ty bývají bezedné. Jednu takovou malou máme nedaleko od nás a lidi tam do ní vyváží odpad ze zahrad. Co tam už toho zmizelo! Ale nepoznala bys to. Kvetou na ní kosatce a blatouchy. Máme tu takovou pověst - že prý v ní zmizel i vojenský povoz s uloupeným zlatem. Ale kdo by ho chtěl hledat, má smůlu, protože jeden chalupník prý znenadání podivně zbohatl. Říká se, že ho našel :-))
      Tak na nás zas zbyla jen ta poctivá práce...

      Vymazat
    2. Vladko to je krasna povest ale i kdyby tam to zlato jeste bylo jak ho najdes v bezedne bazine.

      Vymazat
    3. Já bych ho ani nehledala, já mám své zlato jinde ;-)

      Vymazat
  8. Krásná krajina pro potěšení oka. Lenka

    OdpovědětVymazat