pátek 7. června 2013

Suvenýry


Co se vozí maminkám z cest? Každý to bude mít jiné - jinou radost z dárku. Já měla velikou. Ze země, kde jsou ovečky tak běžnou záležitostí, že nikomu nepřekážejí a mají dokonce přednost v silničním provozu, kde prý obchod s vlnou a vlněnými výrobky potkáte na každém kroku, mi dcera přivezla k ohmatání  a vyzkoušení rouno.






Ovečky jsou tam prý hodně podobné těm našim, jen jsou větší. I rouno je docela podobně kousavé, ale pleteniny z téhle země jsou vyhlášené. A abych měla nějakou inspiraci, dostala jsem ještě velkou knihu plnou vzorů na tradiční pletené svetry, rukavice, ponožky i čepice. Takže, bude to něco v severském stylu.


A odkud že mi byly suvenýry dovezeny? Ze země ledovců, vodopádů a horkých pramenů. Na fotkách vypadá tak pustě, že si říkám, na čem se tam mohou ovečky vůbec pást. Ovečky jsou ale skromná a otužilá stvoření, zvlášť původní plemena. Stačí jim i něco nizoučkého, ony už si pomůžou. A vlna z takového extrémního prostředí, ta bude muset hřát!














14 komentářů:

  1. Vlaďko, nádherné fotky. A ta kniha, ta teprve!

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krásné fotky, hned bych někam vyrazila na sever a když tak vidím ty svetříky tak bych snad i zase pletla. Moc pěkné
    Radana

    OdpovědětVymazat

  3. Vlaďko, nádhera. Navštívit tuto zemi je mojim snem už dlouhá léta. Kdoví, třeba jednou... Děkuji... Wiera

    OdpovědětVymazat
  4. To je krása.... Dovča u moře je sice pěkná, ale... Tam by se mi líbilo... Vždycky mi vrtalo hlavou, proč je tam nahoře tak málo stromů? Vždyť No, Fin a Swe (a to jsou ještě výš)- tam mají nekonečné lesy a na ostrovech skoro nic?.... Takže brzy jedeš, co? :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude asi tím, že tam prý hodně studeně fučí. A ty tři státy - nejsou ještě ovlivněné golfským proudem? Stejné podivující se pocity mám, když obdivuji anglické zhrady, co tam všechno roste a jak to roste. Vzdušné proudy dokážou divy.
      Kdybych mohla vyrazit za ovečkami, tak asi někam do Anglie, Skotska a tak. Tam mě to táhne. Jenže nejsem ani student se stýpkem nebo grantem, ani bez závazků, ani bohatý rentiér, korunky se na to šetří moooc špatně.

      Vymazat
    2. Vladěnko, tak až jednou budeme v důchodu, tak vyrazíme, co? :))
      Ty anglické zahrady přímo žeru! Když byli oba mí malučcí ve Skotsku, tak jenom pro mě nafotili hromady fotek, aby mámě udělali radost... Jsou zlatí...Domečky, uličky, zahrádky.... Tam je tak krásně!...

      Vymazat
    3. Mám to navlas stejné, vyšlu za sebe do světa děti, pak se hezky posadíme, dáme si vínko a já se kochám fotkami :-)

      Vymazat
  5. To jsou nádherné fotečky.A natož to rouno.Vladˇko prodáváš také vlnu?Chodím tady k Tobě v poslední době odpočívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, občas někomu něco upředu. Je to dost časově náročné a já mám náročné zaměstnání. Na koníčky mi zbývá času čím dál míň. Kdybys chtěla na ponožky, čepici nebo rukavice, tak snad. Na svetr ne. Vlnu zpracovávám od začátku, tj. od praní, přes česání po předení. Upříst ji je už maličkost - třešnička na dortu, nejvíc práce dá ta příprava. Pořád si myslím, že v budoucnu budu mít na tyhle věci víc času, ale nějak ho mám čím dál tím méně. Je to můj sen, hospodařit a živit se řemesly kolem vlny. Jenže jistota je jistota, účty se platit musí. V dnešní moderní době jsme vlastně všichni šíleně závislí na státu, na odběrech energií, na povoleních, daně, poplatky, všechno je to takový kruh, nepřijde mi až takový rozdíl mezi mnou a kdysi nevolníkem.
      No to jsem se zase rozpovídala :-? Promiň!

      Vymazat
  6. Nádherné fotky a krásné odstíny vlny, ta zelená je krásná. Jak to člověk vidí, musí před přírodou cítit respekt, i před lidmi, kteří tam žijí. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárka tam byla jen chvilku a i za tu chvilku zjistila, že tam mají lidé jiné priority. Mimochodem, hodně si tam prý váží koní, koně jsou skutečný majetek, ne auta! Je mi to sympatické.

      Vymazat
  7. Vladko holka vi jak ti udelat radost.Prirodu tam maji velmi zajimavou a rekla bych ze se tam zije pomalajsim tempem.Pres zimu ale asi budou mit se zviraty hodne prace,zima tam musi byt dlouha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Nedokážu si představit, čím je tam krmí (mají taky ještě krávy a koně), když uvážím, kolik sena letos sežralo těch pár kusů, co máme my. Musí krmivo kupovat, jinak nevím. Viděla jsem jednou dokument, kda chovali ovce na naprosto pustém ostrově, bylo to taky někde v takových severních místech. Nerostla tam ani tráva. Ovce vždycky vyhnali na pobřeží a ty se tam živily vyplavenými řasami. Ovce je prostě univerzální zvíře, které jiné přežije v tak rozdílných podmínkách po celém světě?

      Vymazat
  8. Vlaďko, je to super, když dítka vědí jak nás potěšit, že. Tenhle dárek by mi taky udělal obrovskou radost a chomáčky vlny úplně lákají k pohlazení. Fotečky z Islandu jsou kouzelné a země je to opravdu zajímavá, ale jak píšeš, tak mě osobně by taky kvůli vlně a vůbec, lákala spíš ta Anglie vč. Skotska.

    OdpovědětVymazat