pátek 19. července 2013

Založila jsem si sluneční konzervy


Alespoň takto si obarvit trochu vlny, když už na nic jiného není čas. 

Do té první jsem s vidinou oranžové barvy vložila první letošní květ jiřiny a otrhala všechny květy afrikánů, co jsem na záhoně našla a pár žlutých květů.



Druhá mě napadla při očistě denivek. Odkvetlé květy těch tmavých mi totiž zanechávají silné inkoustové stopy na rukou, tak proč by nemohly obarvit i vlnu? Na snímku to vypadá hnědě, ve skutečnosti je to dost temná fialová barva.


Třetí sklenice spolkla suchem popadané nezralé vlašské ořechy. Trochu jsem je podrtila. Zpočátku to nevypadalo, ale slabá ořechová už se začala objevovat ke konci dne.



Teď bude nejhorší problém vydržet. Nejlepší by bylo, kdybych na sklenice aspoň na týden
pozapomněla :-)


Hezký sluníčkový den!

12 komentářů:

  1. Vlaďko, ty sluneční konzervy vypadají zajímavě a já jsem moc zvědavá jakou barvu Ti dají. Taky mě to láká vyzkoušet, ale nevím jak bych na tom byla právě s tou trpělivostí. Vím, jak mě vždycky svrbí prsty při tisku :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Vladko ty jsi uplna Alchimistka.Jsem zvedava jak to vsechno dopadne.U nas dneska padal snih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli, po sněhu se mi absolutně nestýská. Konečně je tu trochu teplo :-)

      Vymazat
  3. Ahoj Vladi,myslíš,že bych mohla obarvit už spředenou přírodní vlnu?Tvů nápad se mi moc líbí,ale máš tam vlnu nespředenou.Dík za odpovědˇ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, samozřejmě že můžeš. Já preferuju vlnu nespředenou, protože ji třeba dále plstím nebo si odstíny různě míchám. Ale když ji chceš jen na pletení nebo háčkování... Jen ji musíš předem namořit nejlépe v kamenci, jestli nemáš tak třeba v rebarboře, protože jinak barva nebude chytat. Co ale naopak chytá velmi dobře je třeba lněná nebo bavlněná nitka nebo hedvábné šály. To jde i bez mořidel.

      Vymazat
  4. Držím moc palce, hlavně ta denivková, na tu jsem zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  5. Pięknie wyglądają te Twoje "konserwy". To czekam na efekty!

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to skvěle! :D
    Máte tady nějaký článek, jak na slunčení konzervy, prosím?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ne, zatím se to pořád učím, ale co nejdřív napíšu článek a popíšu postup.

      Vymazat
  7. Curiosos tarros,,, un beso desde Murcia

    OdpovědětVymazat