pondělí 5. srpna 2013

Borovanské ovčácké slavnosti

Borovany jsou malebné městečko s klášterem, v jehož areálu se slavnosti odehrávají.

Loňský rok nám unikly, ale letos jsme se i přes úmorné vedro rozhodli se znovu podívat mezi ovčáky, přadlenky i přadláky, pletařky a další nadšence, co mají rádi ovečky a všechno okolo nich.
Oproti minulé návštěvě se nám tentokrát zdálo stánků méně, ale na kvalitě to slavnostem neubralo.
První, co mě upoutalo, bylo nové zastřešení stolků s lavicemi vpředu s podiem pro vystoupení. Bylo moc pěkné a stylové a hlavně poskytovalo stín!




Stánky i atrakce pak byly postavené pod stromy, přesto jsem ale všem těm nadšeným lidem, co tu prezentovali svou práci, nezáviděla. Určitě zase padaly teplotní rekordy, po nějakém mráčku ani památka.

Hodně se předlo na kolovrátcích různého stáří i tvarů. Také se pletla šála, kdo chtěl, mohl přispět k dílu.


Také se hodně plstilo na sucho a pomůcky k této zálibě byly také k zakoupení.

Nebo jste si mohli koupit už hotový výrobek.

Měla jsem veliké cukání zakoupit některý z česanců, připomněla jsem si ale tu nezpracovanou haldu doma a odolala jsem :oD Bylo to ale velmi těžké.

Mému srdci nejblíže byla tentokrát tvorba textilní výtvarnice Dany Vařilové, která neváhala a své umění tu i předváděla. Její textilní výrobky od začátku do konce dělané ručně mají vysokou úroveň. Líbí se mi barvení přírodními barvivy, tkaní kombinované s paličkovanou krajkou, vlnu si sama spřádá. Je to prostě člověk naladěný na stejnou vlnu. Jen se tím zabývá poněkud déle a na profesionální úrovni.



Ovčácké slavnosti bez oveček? To by nebylo ono. My jsme samozřejmě okukovali valašky

Ale líbí se mi ovce vřesová, kdysi jsem o ní uvažovala.

Přišli jsme právě včas na ukázku práce pasteveckých psů. Tahle border kolie byla přímo hvězda. Na malém prostůrku obklopeném davy lidí předváděla mistrovské kousky. Uměla stádečko ovcí sehnat dohromady, zahánět, rozdělit napůl nebo oddělit ovci od ostatních. 





Čemu nikdy neodoláme a doma se nám tak rozrůstá sbírka, to jsou tyhle krásné hrníčky se stylovými malůvkami z chráněné dílny.


Doma nám přibyly hned dva další s ovečkami.

Hezké dny!

6 komentářů:

  1. What a womderful day out, Vlad´ka. I like the plant dyed and woven shirts and ponchos and the sheep. Washing some fleeces now.
    Best wishes
    Birgit

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za krásnou reportáž ze slavností ... tam by se mi taky moc líbilo i v tom vedru. Moje rodina je tak zlatá, že se mnou ochotně vymetá kdejaké takové akce v okolí. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, to je krásná slavnost. Jdu googlit, kde jsou Borovany.:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé, tam muselo být krásně...

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,chodím si k Vám pro inspiraci, okukuji,opisuji a doufám, že se Vám časem přiblížím.... no a když jsem objevila na fotkách z Borovan našeho dědu,zjistila jsem, že jsme spolu! sledovaly umění ovčáckých psů a to rozhodlo, odhodlala jsem se vám napsat!Pletu 30 let a v zimě jsem zjistila, že bych si i tu vlnu raději připravovala sama.... a tak jsem zimní čas věnovala internetu a obcházení známých a loudění tu vlny,tu kolovrátku,který ležel ve stodole na perně, kramplí. Nakonec mám kolovrátek nový,od pana Zbránka a krample od pana Kubáka a vybírám česačku.Něco jsem napředla a teď pletu první ponožky a roznáším je těm, kteří mi dali vlnu. Blog založený nemám,to už jsem nestihla, přece jen práce,domácnost a tenhle koníček zaberou dost času, ale snad časem. Pár prvních fotek mám na facebooku. Moc děkuji,že posíláte dál svoje zkušenosti a přeji hodně dobrých nápadů, Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hezké! třeba se tam potkáme napřesrok, je to pěkná akce a kdo jiný by to vyhledával, než lidé postižení vlněnou nákazou. Já to tak beru. Taky jsem pletla, háčkovala a další techniky dělala tak od deseti let. Tenkrát to bylo z možných i nemožných materiálů. Teď jsem opravdu propadla těm přírodním. Je to nemoc. Jak jsem dřív ráda navštěvovala galanterie a kupovala příze přes internet, dneska by mě to už nenapadlo. Tak hodně zábavy a příjemného vlnění :-)

      Vymazat