úterý 24. září 2013

Barvy bobulí


Pozdní léto přineslo bohatou úrodu nejen v zahradách. Konečně jsem se po dvou letech opět dočkala vytoužených bezinek. Také jeřabinky a černý temnoplodec (aronie) byly ověšené plody. A z procházky jsem si přinesla i tašku plodů kaliny obecné. Té jsem moc nevěřila, ale když mi její šťáva pokropila tričko a na něm pak zůstaly červené kapky, bylo rozhodnuto.


Tak popořadě.

O jeřabinkách jsem věděla, že nemají velkou barvící sílu. Ale jemná růžová barva je nakonec docela příjemná.


Plody aronie mě zpočátku také trochu zklamaly. Barva se mi zdála méně intenzivní než minule, ale nakonec po určité době nabrala na síle.


Červené kuličky kaliny jsou prý jedovaté. Nevím. Ale rozhodně doporučuji vařit venku. Nesmírně to páchne. Barva mě ale nakonec překvapila. Taková jemně meruňková, docela příjemný odstín.

Bezinky nakonec. Nemohla jsem se jich dočkat, a tak první jsem trhala v lese, když ještě nebyly moc zralé. Další várka byla z naší pastviny, která je celý den ozářená slunkem. Odtud byla ta nejkrásnější barva. Taková se mi už bohužel nepovedla, přestože jsem se snažila vyzkoušet všechny bezinkové keře po širokém okolí. Odstín je pokaždé jiný. Zvláštní, ale hezké. Těším se, až je všechny spředu. V plánu je svetr. Zatím mám ale jen těchto pár přadýnek. Čas, čas, čas... to je to, co nemám.

A tady jsou vzorky...
 








Hezké babí léto!

17 komentářů:

  1. Nádherné barvičky. Já jsem letos navíc barvila zahradními ostružinami, (nikdo je u nás nejí ) vyšla o něco tmavší barva než bezinky. Barvím už spředenou přízi, vždy nejméně půl kila najednou.
    Přeji doma i na zahradě hlavně pohodu. Milena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ostružiny jsem letos nenarazila, ale vím, že mají krásnou barvu. Taky by se mi líbila. Jen bychom je asi raději snědli, ty my máme rádi. Mám takový recept na moučník, hmmmm, když si vzpomenu....
      Škoda, že se nemůžu na tvé barvení podívat. Nebyla by někde fotečka?

      Vymazat
    2. Vyfotím a pošlu. Jen to nebude hned. Vnouček si odvezl foťák, dělá ročníkovou práci a musí fotit postupné operace.

      Vymazat
  2. Nádherné farby! A krásne jemná vlna. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vladko ja nevim co rict ,ty barvy jsou krasne.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlaďko, barvičky jsou překrásné.!!! Určitě něco z toho vyzkouším, trochu bezinek jsem si už domů donesla, tak ještě nějaké ty jeřabiny a aronii jsem taky někde viděla a pak už se jen pustit do dalších pokusů.

    OdpovědětVymazat
  5. Piękne efekty uzyskałaś. Jestem pod wrażeniem !
    Pozdrawiam :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Przepiękne! Zaskoczył mnie kolor z jarzębiny. Muszę spróbować. A co do kaliny - miałam w domu totalną awanturę o ten zapach, o którym piszesz :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak apetyczny te kolory, bardzo mi się podobają :)
    Mam czarny bez i muszę koniecznie spróbować bo kolor ma taki cudownie "dekadencki" :D
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpovědětVymazat
  8. Vladi, taková krása! Moc se ti to povedlo...Ještě by se nám mohlo umoudřit počasí, abychom si užily krásný podzim, že jo? Pa Věra♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, u nás je babí léto, jak má být. Sluníčko, teplíčko, 24 stupňů, co víc si přát. Zahrada je teď rozkvetlejší než v létě. Nebudu škudlit a trochu toho pěkného počasí posílám i k vám :-)

      Vymazat
  9. Děkuju všem za pochvaly a přeji hezké podzimní dny :-)
    Dziękuję wszystkim za gratulacje i życzymy miłego jesienne dni :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Odstíny nádherné!!! Taky už jsem zkusila bezinky, vyšly moc hezky...

    OdpovědětVymazat