čtvrtek 31. října 2013

Rukavice od surové vlny po finále


Stylem "babička pletla a párala" se mi podařilo dokončit obě rukavice. Málokdy pletu podle popisu, raději si vymýšlím věci z hlavy, i když jsou hodně inspirované tím, co vidím kolem sebe. A tak se mi často stává, že nemám oba páry úplně stejné a občas musím párat, abych to napravila.

Mám z rukavic radost, protože konečně vypadají tak nějak podle mých představ. Vlnu pro ně jsem předla hodně tence, většinou na vřetánku, občas na kolovratu na jednom z nejmenších převodů. Seskaná je dvojmo. Nejvíc mě bavilo příst zwartbles, miluji tu čokoládovou barvu a její hebkost.

zwartbles ve své přírodní podobě

Na vřetánku jsem předla i BFL, budu mě tak hřát i vlna z některé z anglických oveček :-)


A třetí typ vlny je sufolk, který jsem dostala od známých a barvila ji v létě přírodními barvivy.
Žlutou už si úplně nepamatuju, co ji obarvilo. Možná květy jiřin, možná to byla světlice barvířská, kterou vidíte ve sluneční konzervě na obrázku.


Modrou obarvily listy japonského indiga, vypěstovaného v mém skleníku. Barvila jsem způsobem za studena.

Tak dlouhou cestu urazila vlákna od odstřižení z ovčího hřbetu, přes praní, česání, barvení, předení a pletení až k tomu, aby mi v zimě ohřály ruce. Určitě to nebudou rukavice jen na jednu sezónu.





A jednou... z přírody vzešly a v přírodě se zase budou moci rozplynout. 
Cítím, že tak to má být.

Hezký den!

19 komentářů:

  1. Tohle je fakt NÁÁÁDHERA, jste kouzelnice! Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to mne úplně omráčilo. S těmi rukavice můžeš jít na výstavu, skoro bude škoda je nosit. MarunaP

    OdpovědětVymazat
  3. Vladěnko, jsi kouzelnice ... rukavice jsou překrásné!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Beautifully! Gloves alone are difficult, and even then with this great pattern. A big compliment! I wish I could do something like that.
    Birgit

    OdpovědětVymazat
  5. tak to je teda velká paráda....hmmm, až se dostanu k tomu, že budu mít z darované vlny něco spřadeno a utkáno či uháčkováno...už se na to moc těším....další vlna přibyla, a kamenec už je taky doma....snad ještě najdu čím přírodně obarvit.....souhlasím, z přírody vzešlo a bez ničení okolí se navrátí...soucítím....

    s pozdravením....pherenis

    OdpovědětVymazat
  6. Super! Na ty můžete být naležitě hrdá!

    OdpovědětVymazat
  7. Pááááááni ty jsou nádherný. Tomu říkám přírodní luxusní kousek :) jste moc šikovná :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vladi, krásné!. Ať tě hřejí na rukou i u srdíčka. Pa Věra♥

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Vladko,zase se kocham :)) rukavice jsou nadherne a ty barvicky! Musis mit uzasny pocit z dokoncene prace, tak preji at se krasne nosi a pekne hrejou. Zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
  10. Vladko jsou krasne a urcite pekne hreji.

    OdpovědětVymazat
  11. Dziergała i pruła ( "babička pletla a párala" ) :-)) Ale jaki efekt ! Piękne są.
    Indygo barwne też ładne - nie niebieskie, a bardziej zielone.

    OdpovědětVymazat
  12. Vlaďko, moc moc gratuluji!!! Celý ten proces, tak náročný a tak krásný! Poslední dobou mne velice láká zkusit barvit látku přírodními barvami. Pořád na Vás myslím! :) Jak na to, jak fixovat...no netuším, nemám na to teď ani čas, ale někdy snad....
    Myslím, že ten pocit, že si člověk něco vyrobí od píky zcela sám, je naprosto unášející! Co se dneska dá koupit a kde se co vyrábí!
    Rukavky 100% z Ovečkova :)
    Jsou moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  13. Fakt dokonalé. Sama barvím taky jen přírodními barvivy, úplně chápu tu radost na konci dlouhého procesu...

    OdpovědětVymazat
  14. Vladi, úžasné!!!!!! Ty barvy, i ty vypletené prstíčky!!!!! Jak popisuješ, co všechno jsi s vlnou musela dělat, tak mi naskočil krtek a jeho kalhotky :o)) No, je to dost podobný proces. Já už jsem konečně vymyslela, co z té své trošky budu dělat!!!!!!! LenkaK

    OdpovědětVymazat
  15. Kdysi dááávno jsem taky zkoušela norské vzorečky... Zůstalo u jednoho svetru s kruhovým sedlem a dost. Dost šílená práce - pro mě :)) Tyhle rukavičky jsou nádherné... Nevím proč, ale trochu mi připomínají slepičky - kropenatky...? :)

    OdpovědětVymazat
  16. nemám slov. "chvilku" tady nejsem a ty tohle vyvádíš :-D

    OdpovědětVymazat