neděle 8. prosince 2013

Huck lace

huck lace - ubrus
 Obrázek napovídá, že všechna ta námaha kolem osnovy se vyplatila. Žádná chyba se neobjevila, všechno bylo tak jak mělo být. Tedy skoro všechno. Oproti zkušebnímu vzorku je tkanina poněkud řidší.




Změnu způsobila volba jiného materiálu. Zdálo se mi, že perlovky budu mít na celý projekt málo. Záleželo mi hodně na kombinaci barev smetanová - fialová, a tak jsem perlovku nahradila sněhurkou. Odlišnou strukturu zřejmě způsobilo to, že perlovka je dvojnitka, kdežto sněhurka je trojnitka. Osnovní a útkové nitě si na sebe tolik nelehly. Uvidím ještě, co udělá vzor po vyprání.

Poprvé jsem si také vyzoušela některé fígle odkoukané od zkušených tkadlenek z internetu. Velký dík za ně! Moc se mi osvědčily. Tak např. kartička s diagramem přilepená vedle klapek pro listy. Jako záložku jsem použila obyčejnou kancelářskou sponku a už jsem se neztratila. Odpadlo dlouhé hledání, kde se vlastně nacházím.

diagram

 Dvojici volně plovoucích nití na okraj (nejsou zavedené do nitěnek, jen do paprsku, takže se nezvedají) jsem už měla vyzkoušenou. Tentokrát jsem je ale neupevnila spolu s ostatními osnovními nitěmi k osnovnímu válci, ale zavěsila jsem na ně závaží.
plovoucí dvojice nití tvořící okraj
 K tomu mi nejprve posloužily dvě skleněné láhve, ale nebyla to úplně dobrá volba. Byly příliš těžké. Později jsem je nahradila lžícemi :-) Závaží si ještě musím lépe promyslet a udělat nějaké profesionálnější. I tak to ale funovalo výborně. Okraj je krásně rovný.
závaží okrajových nití

Dobře se orientovat ve vzoru mi pomohly i barvy, které se pravidelně střídaly. Myslím, že jednobarevná tkanina by byla pro začátek hodně obtížná.


A přední válec se rychle plnil a plnil...

...až už mi zbýval jen malý kousek osnovních nití. Utkala jsem ještě pár centimetrů plátna, které bude mít za úkol udržet zbytek osnovních nití v paprsku a nitěnkách. Rozhodla jsem se totiž, že když už mi dala osnova takovou práci, rovnou na ni navážu další.


Huck lace je totiž velmi variabilní technika, kdy při stejném návodu může vzniknou spousta různých struktur tkanin. A na to se těším. Ale o tom zase někdy příště.

odstřiženo, hotovo

 Děkuji všem za předchozí komentáře i přání, nějak teď nestíhám odpovídat.
Hezký zbytek adventní neděle!

Literatura: vzor je převzatý z knihy Madelyn van der Hoogt - Huck Lace
(mírně jsem si ho poupravila)

12 komentářů:

  1. Ženská, nejsi ty ďábel? Nebo jsi se mu upsala? Tohle je tedy kus práce a moc krásné. MarunaP

    OdpovědětVymazat
  2. Bože, ta látka je nádherná, i když není hustě tkaná, asi proto se mi moc líbí. Jak já obdivuju lidi s trpělivostí a vůlí...trpělivost já moc nemám, když mi něco nejde ...šup do kouta...hihihi....Ráda se dívám na vaše stránky, i když tomu často moc nerozumím....hezký advent a svátky Milada Milky...

    OdpovědětVymazat
  3. Ale piękne !
    Jak równiutko, profesjonalnie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vlaďko, nádherná práce!!!! Trpělivost se Ti skutečně vyplatila a dílo je dokonalé. To mi připomnělo, že jsem ještě stále nenatáhla osnovu do svého stavu a že bych to měla napravit, protože tkaní je skvělá záležitost. Přeji krásný advent.

    OdpovědětVymazat
  5. Vladi, jsi jednička!!!!! Vůbec nechápu, jak to děláš, já bych se do nití zamotala a už nevymotala! Je to krása!!!!!!!!!!LenkaK

    OdpovědětVymazat
  6. Vladi, dívala jsem se i na předcházející příspěvek a s těch nití jde hlava kolem)) Co na to říci. Jsi neuvěřitelná:-))) Prostě super! Krásný advetnt.Věra♥

    OdpovědětVymazat
  7. U mnie z cierpliwością podobnie jak u Ciebie, Vladko :-). Piękna tkanina, lubię huck lace :-D. Proszę, tkaj częściej!

    OdpovědětVymazat
  8. Nestačím se divit do čeho jsi se to ještě pustila, tak ať se ti daří!!!!
    Zároveň ti chci popřát krásné a ničím nerušené vánoce!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Vlaďko, přeji Vám i Vaší rodině požehnané Vánoce, hodně zdraví a nadále hodně dobrých nápadů a inspirací. Pavla LuciUs

    OdpovědětVymazat
  10. Mila Vladko, preji vam vsem krasny zbytek vanocnich svatku, vse nejlepsi do noveho roku a moc zdravim, Monika.
    Obdivuji te, muj stav stale zahali a od te doby co jsem ho koupila jsem na nej (bohuzel) jeste nesahla. Kocham se alespon u tebe, jsi uzasna!

    OdpovědětVymazat