neděle 12. ledna 2014

Hrátky s tkaninou

budoucí prostírání technikou summer and winter

Proniknout do tajů tkaní je stejné jako luštit rébusy (mimochodem rébusy luštím od mala ráda). Dlouho si namáháte hlavu, přemýšlíte nad propletenci a najednou to přijde. Rozluštíte kód, dostaví se uspokojivý pocit vítězství a od této chvíle už nemusíte pracně shánět vzory, trápit se nad předepsanými postupy z knih, protože už VÍTE. Víte JAK TO FUNGUJE. Nemusíte každou chvilku nakukovat do návodu a hledat, kde jste skončili. Nemusíte každou chvilku párat nebo dumat nad tím, kde jste udělali chybu. Nemusíte neustále přemýšlet nad tím, za kterou tu klapku mám vlastně právě teď zatahat. Tohle všechno odpadá, protože VÍTE!



používám české bavlněné příze - perlovku, sněhurku a mulliné

Nastává čas hrátek, kombinování všeho možného, vklad vlastních pocitů a potřeb. To mě baví mnohem, mnohem víc. Dělat něco alespoň o malinko jinak než druzí, mít svůj vlastní originál. A tak si hraju. Někdy rovnou na stavu, protože co vidím hned, je pro mé představy konkrétnější než nakreslené plány.

pozadí této techniky má zvláštní strukturu

kombinuji pouhé tři prvky a nacházím mnoho různých variant

Jindy si čmárám do čtverečků jednoduchou geometrii. Pořídila jsem si pro své záznamy čtverečkovaný blok, abych si vymyšlené vzory uchovala. Co kdybych si je chtěla zopakovat. Ale pochybuji o tom. Mám před sebou tisíce možností a ty mě budou neustále pobízet vpřed, vyzkoušet nepoznané.

stále ještě nejsou vyčerpané všechny možnosti


růžové česance z léta barvené rybízem

Ne, nezapomněla jsem na vlnu a všechna svoje předsevzetí ohledně jejího využití. Jen bych se tu neustále opakovala. Po chvílích u dobré detektivky dočišťuji obarvené česance z léta, spřádám je na tenko a schovávám právě pro potřeby tkaní. Je to velmi pomalý proces,  ale jednou z té tenké příze určitě bude něco pěkného a užitečného, co bude, doufám, sloužit nejméně tak dlouho, jako to vznikalo.


Přeji hezký den všem!

13 komentářů:

  1. Ty jo, dnes jsem první!!! Doufám, že i já to jednou pochopím a budu VĚDĚT! Máš to krásné! LenkaK

    OdpovědětVymazat
  2. Zírám, čumím, nechápavě kroutím hlavou....ty jsi taky taková malá čarodějka ;-)), jinak to není možný, co pod tvýma tlapkama vzniká....kam se hrabu s tím mým šolícháním :-))

    Každý příspěvek je jen o ohromujícím pohledu, a krásným pokocháním se...a možná i takovou malinkatou závistí :-))....

    Těším se na další kouzlení.....opatruj se...s pozdravením....pherenis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, až se červenám. Možná v tom nějaká kouzla jsou, já myslím, že nějaké geny po prapředcích, co mě popohánějí, jinak by mě to pořád už od malička tolik netáhlo k textilním technikám . Vzory jsem doma žádné velké neměla, ale moc jsem chtěla naučit se všechno, co mi padlo do oka.
      Ale neboj, jsem nemehlo zas na jiné věci, ale s tím se tady chlubit nebudu, že.

      Vymazat
  3. Vlad'ko, kiedy patrzę na to, jakie cuda robisz, to myślę sobie, że ci wszyscy producenci kołowrotków, krosien i innych narzędzi, powinni Ci je dostarczać za darmo, a nawet dopłacać, żebyś chciała je wziąć. Przecież to jet najlepsza reklama ich produktów!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo pěkné, ale bohužel to tak není. Prozatím mě všechny moje koníčky stojí spoustu peněz :-)

      Vymazat
  4. Pięknie Ci to tkanie wychodzi. I jakie estetyczne, uporządkowane notatki!

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, tkaní je návykové a rychle se stává závislostí. Vím, jak se vyblbnu nad pouhopouhou prostou plátnovou vazbou.
    Tvoříš nádherné vzory.

    OdpovědětVymazat
  6. týjo! panečku! je to úžasné!!!! vůbec to nechápu a vím, že ani nikdy nepochopím. prostě to vím :D vidět, jak pracuješ, jak jdeš krok po kroku dál, je krásné. jsi dobrá!
    (konečně jsem si trochu oddechla po vánocích a zase se maličko porozhlížím po jiných blozích.)

    OdpovědětVymazat
  7. Fantastic weaving! So happy to see you play! You pick it up so easily!

    OdpovědětVymazat
  8. Máš nááádherné koníčky, jsi zručná a trpělivá, máš velký dar a umíš ho využít, to je dobře. Ráda si čtu, jak jsou lidi šikovní a tvořiví a co umí, ty k nim patříš, užívej si toho :))

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuju všem za milé komentáře :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Vlaďko, to je nádhera!!!! Jsi neskutečně šikovná.

    OdpovědětVymazat